Antena Meniu Search
x

5 greșeli pe care le faci la întâlnirile de afaceri și care îți pun clienții pe fugă

Întâlnirile de afaceri cu potențiali clienți sunt momente-cheie pentru orice business, mai ales pentru unul aflat la început de drum.

Întâlnirile de afaceri cu potențiali clienți sunt momente-cheie pentru orice business, mai ales pentru unul aflat la început de drum.

Modul în care decurg aceste întâlniri poate fi un factor important care să le influențeze decizia oamenilor de a colabora sau nu cu tine. De aceea, orice bun manager trebuie să țină cont de câteva lucruri, dacă vrea să facă o impresie bună și să demonstreze că este un conducător profesionist al unui business de încredere. Iată ce greșeli trebuie să eviți, dacă vrei să atragi cât mai mulți clienți:

Mergi la ședințele de afaceri nepregătit și fără portofoliu

Înainte de o întâlnire cu clienții, nu este suficient să îți faci o schemă a subiectelor pe care vrei să le abordezi. În funcție de temele de discuție, ar trebui să ai la îndemână mai multe dosare pe care să le înmânezi oamenilor cu care stai de vorbă. Acestea ar trebui să conț‌ină documente importante precum planul de afaceri, cheltuieli estimative, informații despre compania ta, despre clienții cu care ai mai colaborat, eventual și un portofoliu succint. Documentele trebuie să arate impecabil, informațiile să fie corecte și aduse la zi, logo-ul să fie clar și colorat, iar fontul să se vadă perfect, indiferent de dimensiunea pe care o are. Cu o imprimanta laser color ca aceasta poți obține toate detaliile cu minimum de costuri, timp și efort, astfel încât portofoliul tău să arate profi și impecabil. Acesta este motivul pentru care astfel de printere nu lipsesc din biroul niciunui manager care vrea să fie mereu pregătit.

Nu ești punctual și îi lași pe oameni să te aștepte

Sedințele de afaceri sunt văzute drept o pierdere de timp de aproximativ 35% dintre americani. Printre motivele invocate de aceștia se numără începerea ședințelor cu întârzieri chiar și de jumătate de oră, prelungirea acestora cu mult peste timpul stabilit, devierea de la subiectele stabilite pentru discuții și lipsa unor concluzii clare sau a unor direcții la finalul întâlnirilor. De aceea, primul lucru de care trebuie să ții cont este să ajungi mereu la timp. Chiar și atunci când clientul este cel care întârzie, punctualitatea ta este obligatorie, dacă vrei să lași impresia unei persoane serioase și responsabile.  

Nu acorzi suficientă atenție ideilor exprimate de client

Un parteneriat de succes implică orientarea spre nevoile clientului și cum poate businessul tău să ii vină în ajutor. Chiar dacă tu știi deja ce poți și ce vrei să oferi, clientul tău s-ar putea să aibă și alte idei, pe care nu este indicat să le respingi din start sau să pari indiferent față de ele. O atitudine câștigătoare este aceea în care ajungi la un compromis favorabil pentru ambele părți. Iar dacă nu te simți încă pregătit să faci față tuturor cerințelor clienților tăi, nu este greșit să ceri timp pentru a analiza problemele lor și a veni cu niște propuneri de soluții avantajoase și pentru tine.

Nu ceri feedback după ședință

Chiar și atunci când un potențial client refuză o colaborare, un lucru esențial este să înțelegi care au fost motivele care l-au făcut să ia această decizie. Astfel, vei putea învăța din greșelile tale și vei fi mai bine pregătit pe viitor. De aceea, să ceri feedback după o întâlnire de afaceri nu este un semn de vulnerabilitate, ci un lucru care denotă profesionalism și dorința de a satisface nevoile clienților tăi.

Prelungești întâlnirea cu mult peste timpul agreat de comun acord

Timpul oamenilor cu care te vezi este la fel de important ca al tău, iar când stabilești o ședință, durata acesteia ar trebui agreată de comun acord. Nu începe întâlnirea direct cu discuțiile despre afaceri, ci păstrează câteva minute pentru o conversație relaxată de socializare. Însă odată ce ați început să vorbiți despre business, încearcă să nu mai divaghezi de la subiect și să prelungești durata întâlnirii, pentru că nu ai apucat să îți expui toate punctele. Oamenii își organizează timpul, de multe ori, în funcție de aceste întâlniri și, chiar dacă nu te vor întrerupe din politețe, vor fi mult prea grăbiți ca să te mai asculte cu aceeași atenție și deschidere.

Tu ai ținut cont până acum de aceste reguli? Care crezi că este cel mai bun sfat dintre cele de mai sus?

Sursă foto: Shutterstock, Copyright: Zivica Kerkez

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Aţi alocat un buget mai mare pentru Paşte în acest an faţă de 2023?

Observator » Stiri sociale » 5 greșeli pe care le faci la întâlnirile de afaceri și care îți pun clienții pe fugă