Tronson din Autostrada Lugoj-Deva, inaugurat cu interdicţii şi restricţii de viteză
România se laudă astăzi cu un ciot de autostradă deschis în regim de drum naţional. Se circulă, în sfârşit, pe lotul trei Lugoj-Deva! Doar că restricţiile de viteză ajung şi la 60 de kilometri pe oră, iar camioanele au interzis pe acest tronson.
România se laudă astăzi cu un ciot de autostradă deschis în regim de drum naţional. Se circulă, în sfârşit, pe lotul trei Lugoj-Deva! Doar că restricţiile de viteză ajung şi la 60 de kilometri pe oră, iar camioanele au interzis pe acest tronson. Bucata de drum ne-a costat în jur de 100 de milioane de euro, iar la primăvară intră în reparaţii, pentru că stratul de asfalt e prea subţine în unele zone.
Este momentul în care cei 21 de kilometri ai lotului 3 din Autostrada Lugoj-Deva sunt deschişi traficului cu o întârziere de trei ani. Lucrările au fost încheiate în august 2019. Când fostul ministru al Transporturilor a rupt contractul cu constructorul, pe motiv că autostrada nu prezintă siguranţă.
Oficialii prezentau o listă cu 60 de probleme, printre care fisuri în asfalt, terasament care o lua la vale sau un strat prea mic de uzură în anumite zone.
Probleme care nu s-au rezolvat nici acum. Din august şi până în decembrie, CNAIR a făcut trei expertize pentru acest drum. Acestea au indicat deschiderea traficului, dar cu restricţii.
Specialiştii în infrastructură susţin că toate aceste lucrări se puteau face cu autostrada deschisă.
În total, CNAIR a plătit în jur de 100 de milioane de euro pentru acest ciot de autostradă.
Cei 21 de kilometri se adaugă la alţi 22 de kilometri, lotul 4 al Autostrăzii Lugoj-Deva, deschişi în acest an. Concret, din 180 de kilometri promişi, ne-am ales doar cu 43. Practic, avem mai puţin de patru centimetri de autostradă pe cap de locuitor.
Anul viitor, autorităţile promit 90 de kilometri de şosea de mare viteză.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰