Antena Meniu Search
x

Autostrada Transilvania, 16 ani de promisiuni. În ritmul actual va fi gata în 2070

Autostrada Transilvania a împlinit 16 ani. 16 ani de promisiuni. Din cei 584 de kilometri cât ar trebui să aibă şoseaua care leagă Bucureştiul de vecinii unguri, avem doar un sfert. Anul acesta au fost inauguraţi cinci kilometri! La un calcul simplu, dacă lucrările vor continua în acelaşi ritm ca până acum, întrega autostradă ar fi gata în 2070.

de Redactia Observator

la 09.09.2020, 00:29

Vezi și
  • Autostrada Transilvania, prilej de laudă pentru fiecare guvernare
  • În 16 ani s-au adunat multe promisiuni, dar puțini kilometri de drum

Adrian Năstase, fostul premier al României, anul 2003: Am semnat astăzi cu firma americană Bechtel contractul de contrucţie al autostrăzii Braşov - Borş în valoare de 2,5 miliarde de dolari.

16 ani, 16 guverne şi 20 de ministri ai transporturilor. O singură promisiune: Autostrada Transilvania

Radu Berceanu, fost ministru al Transporturilor, anul 2009: Noi vom da drumul la porţiunea de la Ploieşti până la Comarnic. Aici, la Ploieşti, până în 2010 vom avea autostradă, iar până la Braşov mai înseamnă încă 4 ani.

Emil Boc, fost premier al României, anul 2009: Din punctul meu de vedere, eu zic că suntem în grafic.

Victor Ponta, fost premier al României: Dar important e că în 2018, când aniversăm 100 de ani de la Unire, sunt convins că vom fi uniţi şi ca infrastructură.

Răzvan Cuc, fost ministru al Transporturilor, anul 2019: Dacă vremea ne va permite, aceşti kilometri de autostradă vor fi finalizaţi şi se va putea deschide traficului.

Lucian Bode, ministrul Transporturilor, anul 2020: Anul 2020 este anul construcţiei autostrazii Transilvania.

Contractul pentru Autostrada A3, care trebuia să traverseze Transilvania pe ruta Braşov - Târgu Mureş - Borş a fost acordat direct, fără licitaţie, în anul 2003. Panglica pentru lucrări a fost tăiată în 2004, iar iniţial autostrada trebuia să fie gata în anul 2012, după care termenul de finalizare a fost amânat până în anul 2014.

Ani întregi de așteptare

Iată că am ajuns în 2020 şi nici până astăzi nu avem o autostradă completă din Capitală până la graniţa cu vecinii unguri.

Pe hârtie, autostrada trei taie ţara de la un capăt la altul, din Bucureşti până la Oradea. 584 de kilometri.

A fost iniţial împărţită în două: tronsonul Bucureşti-Braşov şi tronsonul Braşov-Borş. În prezent, nu e gata niciunul. Din Bucureşti putem ajunge pe şoseaua rapidă până la Ploieşti, adică 62 de kilometri.animaţie 1 De acolo până la Braşov începe drumul nervilor, pe Valea Prahovei.

În urmă cu foarte mulţi ani, jurnaliştii de atunci scriau că începând cu anul 1997 vom putea face doar două ore din Capitală şi până în Braşov. Momentan, două ore putem face în zilele aglomerate doar pe tronsonul Comarnic - Predeal, care tocmai a fost scos la licitaţie şi care cel mai devreme ar putea fi gata în 3 ani.

Din Prahova, nu mai găsim autostradă până în Mureş, unde mai sunt daţi în folosinţă 14 kilometri. Alţi 60 de kilometri mai sunt de la Câmpia Turzii până la Gilău. Utima bucată de doar 5,5 kilometri a fost inaugurată cu fast săptămâna trecută, între Biharia şi Borş. animaţie 2

Practic după 16 ani şi 16 guverne avem 4 porţiuni de drum expres răsfirate prin toată ţara. În total 142 de kilometri, adică nici un sfert.

Epopeea drumului fără sfârşit începe cu contractul semnat cu fimra americană Bechtel pe vremea guvernului Năstase.

Adrian Năstase, fostul premier al României: Este vorba despre cea mai mare investiţie care se va fi făcut vreodată în România.

Investiţia s -a transformat în pagubă. Statul roman a dat americanilor un miliard de euro, aproape jumatate din suma stabilită în contract, pentru doar 10% din lucrare, adică 52 de km. Astfel, ne-am ales cu cea mai scumpă bucată de autostradă, din Europa.

Contractul a fost reziliat în 2013.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Vă tentează să mergeţi în vacanţă cu rulota în loc să vă cazaţi la hotel?

Observator » Stiri sociale » Autostrada Transilvania, 16 ani de promisiuni. În ritmul actual va fi gata în 2070