Avioane supersonice pentru întărirea Forțelor Aeriene. România vrea să cumpere încă 36 de aeronave F16
România va avea un centru de mentenanţă pentru aeronavele F16. Fabrica este în Bacău şi este aceeaşi care întreţine, în prezent şi supersonicele MIG-21 Lancer. Contractul a fost deja semnat de Guvernul României în vederea transferului de tehnologie. În plus, astăzi, România şi-a întărit forţele cu patru aeronave de luptă Hornet, ale Forţelor Aeriene Canadiene, cu scopul de a asigura un serviciu superior de poliţie aeriană pe cerul ţării noastre.
România va avea un centru de mentenanţă pentru aeronavele F16. Fabrica este în Bacău şi este aceeaşi care întreţine, în prezent şi supersonicele MIG-21 Lancer. Contractul a fost deja semnat de Guvernul României în vederea transferului de tehnologie. În plus, astăzi, România şi-a întărit forţele cu patru aeronave de luptă Hornet, ale Forţelor Aeriene Canadiene, cu scopul de a asigura un serviciu superior de poliţie aeriană pe cerul ţării noastre.
Aeronavele de luptă ale militarilor canadieni vor executa, alături de supersonicele MiG-21 LanceR ale Forțelor Aeriene Române, misiuni de poliție aeriană întărită în următoarele patru luni pe teritoriul României.
"Este un avion de luptă de primă linie. Este multirol şi este dedicat misiunilor aer-aer şi aer-sol", spune Colonelul Mark Hickey, de la Forţele Aeriene ale Canadei.
Activităţile au început chiar de astăzi. Suplimentarea Poliţiei Aeriene nu este singura măsură de întărire a Forţelor Armate Române.
"Avem 8 programe de înzestrare a Forţelor Armatei Române pe o alocare de 2% din PIB. Un program pe 10 de ani, 2017-2026", a declarat Adrian Ţuţuianu, ministrul Apărării Naţionale.
Printre care: achiziţionarea a 4 corvete pentru Forţele Navale, cumpărarea de rachete PATRIOT şi modernizarea tehnicii militare.
"Intenţia noastră este ca în următorii ani de zile... Să completăm dotarea forţelor aeriene cu încă 36 de aeronave F16", mai anunţă Ţuţuianu.
România a achiziţionat, anul trecut, 12 supersonice F16. 9 dintre ele au ajuns deja în ţară. Alte trei vor veni până la sfârşitul lunii septembrie. Pentru ele a fost deja semnat şi un contract cu un centru de mentenanţă din Bacău.
Pentru funcţionarea la cele mai înalte standarde, supersonicele F16 necesită o întreţinere la cea mai înaltă tehnologie. Înainte de fiecare zbor, orice aeronavă este verificată la sol.
Pe baza aeriană de unde decolează. Apoi, sunt necesare reviziile. Periodice. Exact ca la o maşină. Acestea implică verificarea motorului, a echipamentului de zbor, a sistemului electronic, elementelor de direcţie, zbor şi frânare şi, bineînţeles, a echipamentului armat.
În plus, orice defecţiune sesizată între aceste verificări este anunţată şi trebuie rezolvată în cel mai scurt timp. Bine ar fi să nu fie cazul şi piloţii noştri să aibă zboruri în siguranţă!
România va avea, până în 2020, un total de 48 de aeronave F16 şi, posibil o escadrilă să fie formată din avioane de luptă superioare, F35.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰