Bucureşti - Ploieşti: Un tronson de drum pe care dacă ai intrat nu te mai opreşti până la ieşire
Peste 60 de milioane de euro pentru 55 de kilometri de pistă pentru curse. Vorbim despre autostrada A3, Bucureşti - Ploieşti. Un tronson de drum pe care dacă ai intrat nu te mai opreşti până la ieşire.
Şi dacă vrei totuşi să tragi pe dreapta câteva minute poţi să o faci doar pe banda de urgenţă. La aproape doi ani de când a fost dată în folosinţă, pe A3 nu sunt parcări, refugii sau spaţii servicii. Ce să mai vorbim despre benzinării.
În urmă cu aproape doi ani, autostrada A3 se inaugura cu fast. Şi cu mai marii de la Bucureşti care tăiau, mândri, panglica celor 55 de kilometri de şosea.
Acum, ce-i drept, câştigi câteva minute dacă alegi A3 în loc de Drumul Naţional 1. Intrarea se face doar de pe centura Bucureştiului, iar în zonă, dacă nu ar fi indicatoare, ai avea senzaţia că te duci pe câmp.
Şi e la fel pe toată autostrada, dus - întors. O problemă nu doar pentru şoferi, ci şi la raziile poliţiştilor. Ne-am îndreptat atenţia, apoi şi către tronsoanele de intrare şi ieşire de pe autostradă. Esenţiale pe o şosea care traversează zeci de localităţi.
Compania Naţională de Autostrăzi nici măcar nu a organizat încă licitaţii pentru a construi aceste anexe, iar podurile care traversează şoseaua, sunt, momentan, doar de decor.
Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri susţine că lipsurile sunt cauzate de decizii politice care au dus la întreruperea unor contracte. Potrivit instituţiei, un concesionar va fi găsit până în 2014 şi spaţiile destinate serviciilor vor exista în acelaşi an.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰