Clienţii care sunt în război cu băncile ar mai putea avea un aliat
O instituţie recomandată de europeni prinde radacini şi la noi. Are rolul de a media problemele dintre consumatori şi bănci, fără ca aceştia să mai bată la uşa tribunalului
- "M-a înșelat. Mi-a luat casa!" Administratora unui bloc din Capitală, ucisă de un vecin. DETALII la Observator 17:00, ÎN DIRECT la Antena 1
- Imagini de la locul prăbuşirii dronei, în Insula Mare a Brăilei. Craterul format are un diametru de 4 m
O instituţie recomandată de europeni prinde radacini şi la noi. Are rolul de a media problemele dintre consumatori şi bănci, fără ca aceştia să mai bată la uşa tribunalului.
Există totuşi cale de mijloc. Una pe care cei de la Protecţia Consumatorilor o vor înfiinţa. Se numeşte mediere, adică soluţia prin care consumatorul nemulţumit are şansa să ajungă la un pact cu vânzătorul.
O spune chiar angajata unei bănci când vine vorba despre un contract care pe client îl dezavantajează. Şi în cazul acestor consumatori, însă, se va înfiinţa o instituţie de mediere. Mai ales că de săptămâna trecută, printr-o ordonanţă de urgentă, ANPC poate să sancţioneze direct o bancă, în cazul în care constată nereguli.
Adică o persoană neutră dar cu ceva experienţă în domeniu. Această opţiune este o alternativă şi nu o obligaţie pentru consumatori, iar rolul ei este de a găsi căi prin care nemulţumitul ajunge la un numitor comun cu banca. Există totuşi şi câteva probleme chiar înainte ca instituţia să îşi înceapă activitatea propriu-zisă.
Ți-a plăcut acest articol?
LikePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰