Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Video Companiile caută soluţii pentru a atrage tinerii din generaţia Z. Vacanţele şi cadourile, printre promisiunile angajatorilor

Generaţia Z vrea spre faimă, succes, dar... şi mult timp liber. Joburile cu program full time nu mai sunt ofertante, în condiţiile în care mulţi dintre tineri au ca model influencerii online care afişează o viaţă lipsită de griji. Dar se pare că tocmai asta le provoacă adolescenţilor anxietate. 

de Cristina Oprea

la 03.10.2022 , 16:48

În timp ce piaţa muncii se confruntă cu o criză de angajaţi pe toate nivelurile, de la personal pentru curăţenie, la specialişti în arhitectură, inginerie sau contabilitate, generaţia tânără visează la muncă mai puţină şi beneficii mai multe. 

Andrei Dumitrel - co-fondator platformă de beneficii felxibile pentru angajaţi: Tinerii şi-au schimbat foarte mult comportamentul în ultima perioadă şi este foarte interesant, pentru că au început să aibă acces la educaţie financiară şi ajung să inteleagă deducerile fiscale pentru anumite tipuri de beneficii cum ar fi zona de tichete sau pragul pe pare îl dă statul pentru asigurări medicale. 

Aşa că se adaptează şi angajatorii. Oferă tichete, vacanţe, asigurări medicale, pensii private, traininguri sau chiar cadouri. 

Vezi și

Manuel Fernandez Amezaga: Companiile caută soluţii care să poată să facă angajaţii mai fericiţi, iar la final ambele părţi câştigă.

Pe acelaşi subiect

Aspiraţiile generaţiei Z

Tânără: Majoritatea tinerilor ţintesc către salarii foarte mari, dar neavând un fond de educaţie atât de mare. Eu sunt încă studentă şi, vă daţi seama, lucrez part time. Dar nu am avut pretenţii atât de mari, să câştig atât de mult, pentru că ştiam că sunt încă în facultate şi nu îmi permite timpul. 

Însă, influenţaţi de online, unde văd vedete care promovează o viaţă perfectă, tânăra generaţie ajunge să prefere celebritatea în locul muncii. 

Anxietatea, lipsa de motivaţie sau stările emoţionale fluctuante sunt amplificate şi de ţintele nerealiste pe care şi le aleg tinerii. Unul din cinci îşi doreşte să fie celebru şi îşi pierde vremea încercând să egaleze succesul pe care îl au influencerii sau vedetele pe care le urmăreşte online.

Reporter: Credeţi că este un pericol influenţa asta care vine din online?

Părinte: Da, da, da. Până acum am reuşit să-l controlăm, dar de acum nu ştiu să vă zic.

ReporterCu părinţii vorbeşti despre ceea ce vezi pe internet?

DenisDe obicei nu. 

Prăpastia dintre generaţii se simte, aşadar, şi în relaţia cu viitorii angajatori.

Alin Apostu, coordonator studiu: Este rolul şi din societatea civilă, şi din perspectiva noastră de educatori cred că putem să le fim mai de folos tinerilor  şi să îi sprijinim prin partea de mentorat şi... a-i ghida în continuare. 

Iar modelul scandinav ar putea fi aplicat cu succes şi la noi.

Cristina Oprea Like

La 37 de ani, are deja mai mult de 15 ani de când lucrează în presă. A început la Gazeta de Sud. A făcut marketing şi comunicare în mass media, CSR, vânzări sau voluntariat în campanii umanitare.

Comentarii


Întrebarea zilei
Dacă aţi putea alege din nou, aţi opta pentru acelaşi loc de muncă?
Observator » Ştiri sociale » Companiile caută soluţii pentru a atrage tinerii din generaţia Z. Vacanţele şi cadourile, printre promisiunile angajatorilor