Video Construirea metroului din Cluj, votată astăzi în Consiliul Local. Posibilul traseu al noului mijloc de transport
Zi importantă, la Cluj-Napoca. Consilierii locali votează astăzi dacă aprobă sau nu studiul de fezabilitate pentru metroul care ar trebui să fie construit în oraş. Asta în condiţiile în care, faţă de anul trecut costurile luate în calcul au crescut simţitor.
Peste două miliarde de euro va costa metroul din Cluj-Napoca, conform studiului de fezabilitate ce va fi votat astăzi de consilierii locali. În proiectul de prefezabilitate realizat anul trecut, se estima un cost de aproape un miliard de euro, dar dupa realizarea studiului de fezabilitate, costul s-a dublat. În studiu se arată că investiţia nu e rentabilă financiar, dar aspectele financiare sunt compensate de impactul social economic.
Realizatorii studiului au analizat mai multe scenarii, metrou greu, monorail, tramvai în cale proprie, autobuz în cale proprie. Concluzia lor a fost că cea mai bună variantă este metroul uşor pe traseul: Floreşti- Piaţa Unirii- Piaţa Mărăşti - Bulevardul Muncii /Europa unită/Depou Sopor. Linia de metrou uşor va avea 19 staţii subterane şi un depou suprateran, cu o capacitate de transport nominală maximă la interval de 90 de secunde de 15.200/21.600 de pasageri pe oră şi sens (40 de trenuri pe oră şi sens). Durata de realizare a investiţiei este de 10 ani (128 de luni). Proiectarea preliminară durează 18 luni, proceduri de licitaţie - 14 luni, proiectare şi execuţie lucrări inclusiv achiziţie material rulant 96 de luni.
Sursele de finanţare vor proveni din bugetele locale ale municipiului Cluj-Napoca şi ale Floreştiului, respectiv din PNRR, Programul Operaţional Infrastructură Mare, Programul Operaţional Transporturi şi fonduri de la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰