Antena Meniu Search
x

Criza provocată de pandemia de coronavirus a lovit în plin firmele de taxi și ridesharing (Video)

Pandemia a lovit dur în industria transportulului privat de persoane. Închiderea restaurantelor şi a şcolilor, dar şi munca de acasă au dus la o scădere drastică a curselor făcute de taximetre şi maşinile firmelor de ridesharing, mai ales în Bucureşti. Şoferii se plâng că încasările sunt tot mai mici, iar dacă situaţia va continua vor fi nevoiţi să se reprofileaze. 

Alexandra Popescu
de Alexandra Popescu

la 27.10.2020, 22:07

Vezi și
  • Șoferii de la firmele de taxi susțin că au încasări de cinci ori mai mici decât într-o zi normală.
  • Industria transportului privat de persoane și-ar putea reveni abia peste cel puțin doi ani.

Limitarea deplasărilor, dar şi reticenţa de a circula cu şoferi necunoscuţi au pus pe butuci activitatea de taximetrie din Capitală. 

Stelian Bratu, şofer de taxi: De azi-dimineaţă am luat o singură comandă. Am stat pe Academiei două ore fără să mă mişc de acolo. 

Constantin Cristache, şofer de taxi: Eu de azi de dimineaţă, am ieşit la 8 jumate, am luat o cursă la 9 fără 20 şi de atunci stau.

Paraschiva este şoferiţă de taxi. Dimineaţa avea cele mai multe comenzi. Acum stă mai mult pe loc. 

Paraschiva Neagu, şoferiţă de taxi: Într-o zi obişnuită plecai acasă cu un 80, 90, suta de lei ai tăi, acum rişti să pleci nici cu 20 de lei.

Totul părea să îşi revină după starea de urgenţă. Însă de când s-au închis restaurantele şi şcolile, comenzile au scăzut drastic. 

Paraschiva Neagu, şoferiţă de taxi: Ne chinuim pentru o bucată de pâine. 

Înainte de pandemie, până la ora prânzului taximetriştii înregistrau chiar şi 40 de comenzi. După starea de urgenţă situaţia a început să se îndrepte, chiar dacă aceştia înregistrau doar jumătate dintre comenzile pe care le aveau înainte de pandemie. 

Situaţia a devenit de-a dreptul dramatică de când a crescut numărul de cazuri şi au revenit restricţiile. Aceştia mai fac doar 10% dintre comenzile pe care le aveau înainte de pandemie sau chiar după starea de urgenţă. 

Vasile Ștefănesc, preşedinte COTAR: Avem pierderi de 80-85% în perioada asta. Foarte mulţi şoferi se reprofilează. Noi deja aveam o criză de 100-150 de mii de şoferi la nivel naţional. Criza deja acum s-a acutizat şi mai tare.

Efectele restricţiilor se resimt şi în sectorul de ridesharing. 

Anca Gherle, manager companie ridesharing: După încheierea stării de urgenţă cererea s-a stabilizat. Numai că în ultimele două săptămâni într-adevăr s-a simţit o uşoară scădere din cauza reintroducerii restricţiilor.

Companiile de ridesharing încearcă să îşi ajute şoferii în această perioadă. 

Anca Gherle, manager companie ridesharing: Noi am lansat o flotă nouă pentru aceşti transportatori pentru ca ei să câştige mai mult şi să poată să compenseze aceste pierderi.

Cele mai optimiste estimări preconizează o revenire la situaţia de dinainte de pandemie abia peste doi ani.

Dacă aţi surprins imagini care pot deveni o ştire, ni le puteţi trimite pe WhatsApp la numărul 0722.699.800, pe pagina de Facebook Observator sau pe mail, la adresa [email protected].

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Sunteţi de acord ca permisul auto să poată fi obţinut de la 17 ani?

Observator » Stiri sociale » Criza provocată de pandemia de coronavirus a lovit în plin firmele de taxi și ridesharing (Video)