Cumpărături de lux în anul pandemiei. Românii au dat mii de euro pe bijuterii, tablouri şi vinuri scumpe

De Andra Mitu.
Publicat: 14.01.2021, 08:30.
Actualizat: 14.01.2021, 09:12
Gadgeturi, bijuterii, vinuri ori opere de artă. În anul pandemiei, românii au cumpărat de toate. Cum mai toate ţările şi-au închis graniţele, foarte mulţi nu au mai avut unde să cheltuie banii, aşa că au vrut să se răsfeţe.
- Clientul unei case de licitaţii a dat mii de euro de euro pe o bijuterie pentru că este semnată de designerul personal a lui Jenniffer Lopez.
În lipsa altor alternative, Albert, un tânăr student din Bucureşti, şi-a folosit banii puşi deoparte pentru a-şi repara calculatorul. O investiţie deloc mică, dar avea nevoie de un computer performant şi la muncă, şi la facultate.
Albert: M-a costat vreo 9000 lei, cam asta e cea mai scumpă investiţie. M-a ajutat, că sunt pe IT și aveam nevoie să fie cât de cât bun și aveam și bani strânşi de la lucru și merita.
Andreea, în schimb, şi-a cumpărat perle.
Andreea: Am dat în jur de 1500 de euro în decursul anului, am făcut și alte investiţii în cadouri dar și pentru mine – inele, dar în principal cu pietre preţioase. Am luat o astfel de decizie pentru că veneau sărbătorile, pentru că sunt acasă, pentru ca îmi plac bijuteriile.
Mii de euro de euro pe o bijuterie semnată de designerul personal a lui Jenniffer Lopez
Mulţi sunt însă şi cei care cumpără bijuterii pentru că sunt considerate refugii sigure pe timp de criză. Spre exemplu, clientul unei case de licitaţii a dat mii de euro de euro pe o bijuterie pentru că este semnată de designerul personal a lui Jenniffer Lopez.
Luciana Stanciu, director casa licitaţii: O pereche de cercei semnată de designerul Carrerai Carera au plecat de la 1500 euro și s-au adjudecat cu 3500 euro.
Mariana Dragu, consilier de specialitate: În orice fel de criză, în orice fel de conflagraţie mondială arta și metalele preţioase au constituit un depozit de valoare. Acum prețul a crescut și la aur și la argint în aceeași măsură pentru investitori este foarte bine.
1000 de euro – un vin din Italia
Sute de euro au dat românii şi pe vinuri scumpe, în anul pandemiei.
Simona Mardale, consultant industria vinului: A fost undeva în jur de 1000 de euro – un vin din Italia. Din vinuri româneşti 300 de euro, o fetească neagră, cel mai scump vin românesc pe piață.
În România există două tipologii de clienți. În vreme ce unii cumpără pentru a face cadouri sau pentru a-şi satiface mofturile, alții, având experiența crizei anterioare, încearcă să se pună la adăpost. Şi investesc inclusiv in opere de artă.
Eduard Uzunov, colecţionar: Ultimele achizitii făcute sunt de la artistii pe care ii reprezint.
În pandemie, piaţa de artă din România a început să fie privită ca un sector potrivit pentru investiţiile pe termen lung.
O singură casă de licitaţii a vândut anul trecut tablouri de peste jumatate milion euro.


