Antena Meniu Search
x

DE SEZON! Iată de ce nu este bine să laşi maşina în soare

Deşi este greu de crezut, şi maşinile au de suferit în urma temperaturilor de peste 30 de grade! Specialiştii avertizează că pot apărea probleme în urma expunerii prelungite a autoturismelor la soare

Deşi este greu de crezut, şi maşinile au de suferit în urma temperaturilor de peste 30 de grade! Specialiştii avertizează că pot apărea probleme în urma expunerii prelungite a autoturismelor la soare

Cea mai bună soluţie posibilă este găsirea unui loc de parcare la umbra naturală. Dacă pe strada ta sunt arbori şi poţi parca sub ei, acolo trebuie să o faci. Nu trebuie să te mire dacă în interiorul unei maşini aflate la umbra temperatura este de 25 de grade, în timp ce într-o maşină lăsată în plin soare poate ajunge şi la 60 de grade sau mai mult. Umbra naturală este cea mai bună soluţie ca să ne conservăm automobilul cel mai bine în fata razelor directe ale soarelui, scriu cei de la 4tuning.ro.

Soluţii anti-soare

Când nu avem unde să parcăm la umbră, nu avem încotro şi trebuie să lăsăm maşina la soare. Dar ce putem face ca să ne protejăm cât mai mult posibil? În primul rând, nu strică să avem folie solară pe toate geamurile. Mai precis, pe spate şi pe luneta cu tentă închisă, iar pe cele din faţă, deşi legea nu permite acest lucru, folie transparentă cu protecţie UV. Unii îşi montează folie transparentă şi pe parbriz, un lucru care, deşi nu este permis, este benefic. Nu influenţează cu nimic vizibilitatea şoferului, dar protejează habitaclul de razele soarelui.

În plus, atunci când e soare puternic, toate maşinile trebuie să fie parcate cu un parasolar pe bord. Acest parasolar are ca scop principal protejarea bordului şi a elementelor din interior.

Soarele şi benzina... nu sunt prieteni

Ai desfăcut vreodată buşonul de la rezervor şi ai auzit un "fâsâit" ca şi cum ai deschide o sticlă de cola? Asta înseamnă că în rezervor s-a făcut presiune. Şi este normal să se facă presiune, pentru că o mică parte din carburant se evaporă şi se transformă în vapori. Problema este că pe timp de canicula, când afară sunt 35 de grade, acest proces este mult mai puternic. Mai precis, presiunea din rezervor creşte simţitor, deoarece căldura face că benzină să se evapore mai repede. Un studiu a arătat că o maşină lăsată în plin soare pierde circa un litru / săptămână.

Tot ce înseamnă cauciuc

Un alt material care nu este deloc prieten cu soarele şi căldură este cauciucul. Şi aici ne referim la cauciucurile pe care le găsim în piesele de articulaţie, flanşele amortizorului, burdufe de planetare, furtunele de frână şi alte furtune de aer. Singurele protejate sunt cele prin care circulă lichid de răcire, pentru că acestea sunt special gândite pentru căldură mare, dar şi acestea s-ar usca dacă nu ar avea antigel în interior.

Din cauza căldurii mari, bucsăraia, pivoţii şi alte piese ce conţin cauciuc se vor uza mult mai repede. Pentru că se vor coace şi în timp se vor crăpa. De aceea, este bine să foloseşti din plin vaselină înainte de venirea sezonului cald, mai ales în zonele de sub maşină, la braţe şi la suspensii.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

V-a trezit suspiciuni culoarea puilor din magazine?

Observator » Stiri sociale » DE SEZON! Iată de ce nu este bine să laşi maşina în soare