Elevii se plâng în continuare că în ciuda unui ordin al Ministerului Educaţiei, au foarte multe teme de făcut acasă
80.000 de elevi, profesori şi părinţi au răspuns la chestionarul ministrului Educaţiei legat de temele pentru acasă.
80.000 de elevi, profesori şi părinţi au răspuns la chestionarul ministrului Educaţiei legat de temele pentru acasă. Cei mai mulţi şcolari susţin că lecţiile sunt deseori prea dificile şi că uneori îi prinde noaptea până termină de scris. După consultarea publică, ministrul spune va găsi şi o soluţie finală pentru elevi.
Există un timp pentru teme şi un timp pentru relaxare. Teoretic. Ordinul de anul trecut al ministrului Educaţiei prevedea ca elevii de clase primare şi gimnaziale să nu depşească mai mult de o oră pentru teme, iar cei de liceu, maximum două ore. Elevii spun însă că timpul este cu mult depăşit.
Matei este unul dintre ei. Spune că are teme la toate materiile, zi de zi: "La română, la matematică, la geografie şi la istorie. De scris uneori, de învăţat ne dă la toate materiile. Dacă avem foarte mult..."
Ana e şi mai mică, dar simte aceeaşi presiune: "Când eram la şcoală la clasa 0, aveam mai puţine teme şi îmi lua mai puţin, acum, îmi ia mai mult să le fac cu mama." 80.000 de elevi, părinţi şi profesori au răspuns la chestionarul Ministrului Educaţiei. Celor mai mulţi, temele li se par inutile, uneori.
- O bonă din Ialomiţa a sunat la salvare. Cei trei bebeluşi pe care îi îngrijea au ajus la spital cu jumătate din...
- Cerere halucinantă a Sindicatului Poliţiştilor: să fie eliminate testele psihologice pentru poliţişti
- Cea mai modernă şi mai mare staţie seismologică din România a fost deschisă în localitatea unde au fost 1.000...
Liviu Pop, ministrul Educaţiei: "Am avut o serie de întâlniri cu colegii mei inspectori, federaţiile sindicale, părinţii si elevii. Semnalul de a avea teme foarte multe sau foarte puţine ne-a dus în această etapă."
Elevii au fost cei mai interesaţi de chestionar. 36.000 au răspuns în total, faţă de 12.000 de cadre didactice. Specialiştii în educaţie spun însă că regimul temelor nu ar trebui discutat în funcţie de cantitate, ci dintr-un alt unghi: nu toţi copiii au aceleaşi nevoi.
Rezultatele chestionarelor vor fi trimise în consultare publică, iar după aceea, ministrul Educaţiei va lua şi o decizie finală pentru şcoli.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰