Elevul, victima sistemului
Şefii din educaţie pregătesc o schimbare majoră în şcoli, să-i transforme pe elevi în oameni de echipă, nu în campioni. Planurile arată bine pe hârtie, însă, trebuie să treacă mulţi ani până la marea reformă
Şefii din educaţie pregătesc o schimbare majoră în şcoli, să-i transforme pe elevi în oameni de echipă, nu în campioni. Planurile arată bine pe hârtie, însă, trebuie să treacă mulţi ani până la marea reformă
Copiii strâmbă din nas şi vor în continuare competiţie, mai ales la lupte. Pentru violenţa şcolară, ajunsă la cote alarmante, specialiştii au o soluţie: elevii nu trebuie să se mai plictisească la şcoală.
Este o descoperire târzie făcută de şefii Ministerului Educaţiei. Drept urmare, trebuie introdusă "EDUCAŢIA PERSONALIZATĂ". Exact ca la croitorie, profesorii trebuie să predea după chipul elevului. Numai că în prezent, profesorii se rezumă la a preda doar ce e în programa şcolară. Nu doar profesorii sunt de vină. În sălile de clasă sunt prea mulţi elevi, iar ei nu pot fi educaţi pe rând. Chiar şi aşa, specialiştii din Educaţie vor să schimbe sistemul bazat pe competiţie, cu unul bazat pe cooperare. O veste proastă pentru elevi.
Ce nu ştiu elevii e că foarte mulţi colegi de-ai lor sunt câştigători. În catalog. Aproape 60% dintre puştii de gimnaziu au note peste 8. Un paradox, dacă ne uităm şi la numărul de absenţe. Pe cât sunt de buni, pe atât sunt de chiulangii şi violenţi.
Pedagogii Ministerului Educaţiei cred că violenţa este provocată şi de sistemul de învăţământ. Elevii se plictisesc şi nu sunt apreciaţi.
Educaţia personalizată costă. Bani şi timp. Dar există o variantă de compromis. Profesorul nu va mai fi şeful clasei, ci arbitru. Iar elevii vor învăţa să lucreze în echipă.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰