Video Experiment Observator: Cât timp vor câștiga șoferii după finalizarea tronsonului Ungheni - Târgu Neamț din Autostrada Unirii
Încă o promisiune a autorităţilor legată de drumurile de mare viteză. Peste 6 ani am putea circula pe prima porţiune de 100 de kilometri a Autostrăzii Unirii, mai exact între Târgu Neamţ şi Iaşi. Când va fi gata, traseul va fi parcurs în câteva zeci de minute. Până atunci, însă, şoferilor le ia aproape trei ore să ajungă dintr-o localitate în alta.
Aşa glumesc localnicii din Ungheni, cărora li se promite de ani buni o autostradă a Moldovei. Până să o vadă în realitate mai e mult, mai ales că abia acum s-a dat oficial startul construcţiei.
Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor: Autostrada A8 începe proiectarea vineri pentru tronsonul Târgu Neamţ - Iaşi - Ungheni. E vorba de cei aproximativ 100 de km care traversează de la est la vest Moldova, la latitudinea Iaşiului. E vorba de studiu de fezabilitate plus proiect tehnic, 24 de luni.
E vorba de primii 100 de kilometri din cei 320 cât va avea autostrada Unirii, şosea care va lega vestul de est. De la Târgu Mureș şi până la Ungheni, lângă graniţa cu Republica Molodva, drumul de mare viteză va străbate judeţele Mureş, Harghita, Neamţ şi Iaşi. Dar de la vorbe la fapte e cale lungă.
Experiment Observator. Cât timp se pierde acum în trafic, fără autostradă
O echipă Observator a pornit azi pe drumul care leagă Ungheniul de Târgu Neamţ, ca să vedem cât timp se pierde în lipsa autostrăzii.
Clara Mihociu, corespondent Observator: Au trecut 47 de minute de când am plecat din Ungheni, timp în care dacă am fi avut autostradă am fi parcurs întreaga distanţă de 100 de kilometri. Totuşi până acum am reuşit să mergem doar 25 de km cu aproximaţie, suntem încă prinşi în trafic în oraş.
Clara Mihociu, corespondent Observator: Am ajuns şi la destinaţie. Am făcut în total 2 ore şi aproape 35 de minute de la Iaşi, din Ungheni, până aici în Târgu Neamţ. Un timp de trei ori mai mare decât ne-ar fi luat să parcurgem aceeaşi distanţă pe autostradă.
Concluzia? Mai e mult până departe. Execuţia lucărilor va începe fizic abia peste doi ani, iar şantierul va dura minimum 4 ani. Asta fără alte blocaje în birocraţie.
O altă speranţă stă în Autostrada A7, cea care ar urma să străbată Moldova de la Nord la Sud, până în Capitală. Deocamdată, autorităţile discută despre începerea lucrărilor pe tronsonul Ploieşti-Buzău. Şantierul pe cei 63 de kilometri executaţi prin bani europeni ar putea începe până la sfârşitul anului.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰