Industria auto din România, frânată de pandemia de coronavirus
Pandemia gripează nu doar oamenii, dar şi economia. Rând pe rând, companiile îşi revizuiesc planurile şi iau în calcul şi scenarii negre. Miile de familii din România ale căror venituri vin din industria auto speră ca virusul să nu oprească niciun motor.
- Industria auto din România este frânată de pandemia de coronavirus
- Majoritatea angajaților de la Mioveni și Craiova, trimiși în șomaj tehnic
Pandemia gripează nu doar oamenii, dar şi economia. Rând pe rând, companiile îşi revizuiesc planurile şi iau în calcul şi scenarii negre. Miile de familii din România ale căror venituri vin din industria auto speră ca virusul să nu oprească niciun motor.
Oprirea producţiei la Mioveni pare iminentă.
"Știţi dacă de mâine mai veniţi? Mâine, atâta. Și după aceea? Gata? Da, 75 la sută".
"Da, mâine e ultima zi de muncă, ce să se întâmple? O să stăm acasă până trece cu gripa asta".
- Ce recompensă primesc de la stat vânătorii de comori, pentru fiecare descoperire arheologică. Uneori uită răsplata
- Au sau nu voie profesorii să confiște telefoanele elevilor? Au si câte două la ei: "Culmea, părinţii știu"
- Reţeaua de sănătate Regina Maria a fost vândută. Valoarea tranzacţiei nu a fost dezvăluită
- ANIMAȚIE. Cum s-a produs accidentul din Serbia în care Daria și tatăl ei au fost uciși de un șofer beat....
- România, la un an de la aderarea la spațiul Schengen cu frontierele aeriene și maritime
"Aşa se aude, dar deocmadată nu ştim. Sperăm să mergem înainte".
La Craiova, sindicaliştii susţin că angajaţii au fost deja trimişi în şomaj tehnic.
Maria Manea, lider sindical, anunță că "în perioada 19 martie - 5 aprilie 2020, angajaţii Ford intră în şomaj tehnic. Vor fi plătiţi cu 78 la sută din salariu. Deocamdată nu ştim metodologia de aplicare".
Dacia şi Ford sunt principalii exportatori ai României. Anul trecut, la Mioveni au fost fabricate aproape 350.000 de maşini, iar la Craiova peste 140.000.
Blocajul din industria auto nu îl sperie pe ministrul Mediului.
Prima de casare a rămas 6.500 de lei, dar valoarea poate creşte cu 1.000 de lei pentru maşinile cu sistem GPL şi încă 1.000 pentru cele cu emisii reduse. O premieră este posibilitatea de a cumpăra o motocicletă, dar prima de la stat este aproape la jumătate.
Mulţi români şi-au rezervat maşinile cu câteva săptămâni în urmă, înainte de criza coronavirusului, iar dealerii susţin că stocurile sunt suficiente.
Dacă numărul maşinilor din trafic a scăzut în ultimele zile, nici cel al şoferilor nu va creşte în următoarea lună.
În schimb, maşinile pot fi puse în circulaţie.
Permisele şi celelalte acte care expiră în perioada următoare rămân valabile pe teritoriul României până la încheierea stării de urgenţă.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰