Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Industria auto din România, frânată de pandemia de coronavirus

Pandemia gripează nu doar oamenii, dar şi economia. Rând pe rând, companiile îşi revizuiesc planurile şi iau în calcul şi scenarii negre. Miile de familii din România ale căror venituri vin din industria auto speră ca virusul să nu oprească niciun motor. 

de Alexandra Popescu

la 17.03.2020 , 22:00

  • Industria auto din România este frânată de pandemia de coronavirus
  • Majoritatea angajaților de la Mioveni și Craiova, trimiși în șomaj tehnic

Pandemia gripează nu doar oamenii, dar şi economia. Rând pe rând, companiile îşi revizuiesc planurile şi iau în calcul şi scenarii negre. Miile de familii din România ale căror venituri vin din industria auto speră ca virusul să nu oprească niciun motor. 

Oprirea producţiei la Mioveni pare iminentă.

"Știţi dacă de mâine mai veniţi? Mâine, atâta. Și după aceea? Gata? Da, 75 la sută".

Vezi și

"Da, mâine e ultima zi de muncă, ce să se întâmple? O să stăm acasă până trece cu gripa asta".

"Aşa se aude, dar deocmadată nu ştim. Sperăm să mergem înainte".

La Craiova, sindicaliştii susţin că angajaţii au fost deja trimişi în şomaj tehnic.

Maria Manea, lider sindical, anunță că "în perioada 19 martie - 5 aprilie 2020, angajaţii Ford intră în şomaj tehnic. Vor fi plătiţi cu 78 la sută din salariu. Deocamdată nu ştim metodologia de aplicare".

Dacia şi Ford sunt principalii exportatori ai României. Anul trecut, la Mioveni au fost fabricate aproape 350.000 de maşini, iar la Craiova peste 140.000.

Blocajul din industria auto nu îl sperie pe ministrul Mediului.

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Prima de casare a rămas 6.500 de lei, dar valoarea poate creşte cu 1.000 de lei pentru maşinile cu sistem GPL şi încă 1.000 pentru cele cu emisii reduse. O premieră este posibilitatea de a cumpăra o motocicletă, dar prima de la stat este aproape la jumătate.

Mulţi români şi-au rezervat maşinile cu câteva săptămâni în urmă, înainte de criza coronavirusului, iar dealerii susţin că stocurile sunt suficiente.

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Dacă numărul maşinilor din trafic a scăzut în ultimele zile, nici cel al şoferilor nu va creşte în următoarea lună.

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

În schimb, maşinile pot fi puse în circulaţie.

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Permisele şi celelalte acte care expiră în perioada următoare rămân valabile pe teritoriul României până la încheierea stării de urgenţă.

Alexandra Popescu Like
Întrebarea zilei
Aţi testat vreodată vacanţele tip retreat?
Observator » Ştiri sociale » Industria auto din România, frânată de pandemia de coronavirus