Românii vor interzicerea exportului de animale vii, după moartea oilor din Portul Midia
Scandalul oilor care au agonizat pe un vas în Marea Neagră scoate oamenii în stradă. Sute de protestari cer ministrului Agriculturii interzicerea exportului animalelor vii. O practică la care aproape toate ţările din Europa au renunţat din cauza torturii la care sunt supuse animalele.
Scandalul oilor care au agonizat pe un vas în Marea Neagră scoate oamenii în stradă. Sute de protestari cer ministrului Agriculturii interzicerea exportului animalelor vii. O practică la care aproape toate ţările din Europa au renunţat din cauza torturii la care sunt supuse animalele. Între timp, la mare, ar trebui să înceapă operaţiunea de aducere la cheu a vaporului. Este considerată una dintre cele mai grele misiuni desfăşurate în Marea Neagră.
În acelaşi glas, sute de oameni au cerut în faţa Ministerului Agriculturii interzicerea exportului de animale vii. Alţi 50 de mii au semnat o petiţie în acest sens. Agonia miilor de oi pe vaporul răsturnat în Marea Neagră a şocat lumea întreagă.
România este cel mai mare exportator de animale vii din Europa. Oamenii vor ca statul să oprească torturile şi chinurile la care sunt supuse mii de oi şi vaci trimise spre lumea arabă.
Între timp, în portul Midia, ar trebui să înceapă operaţiunile de aducere la cheu a vaporului eşuat. Nava, lungă de 85 de metri, cântăreşte 3.800 de tone, dar pentru că a luat apă şi este încărcată, greutatea ei ajunge acum la 11.000 de tone. Ca să poată fi remorcată, trebuie pusă întâi pe linia de plutire.
Scafandrii şi pompierii încearcă să elibereze nivelurile 6 şi 7.
Oile moarte sunt agăţate de către scafandri, mai apoi sunt încărcate în cutii şi duse pentru a fi incinerate.
Apoi, vaporul va fi etanşat şi ridicat cu ajutorul unei macarale şi tras la ţărm.
De operaţiune ar trebui să se ocupe armatorul. El ar fi trebuit să prezinte azi planul autorităţilor de la noi, dar acest lucru nu s-a întâmplat. A primit un ultimatum care expiră miercuri. Dacă nu-l respectă, operaţiunea va fi preluată de căpitănia navală.
Banii vor fi recuperaţi din asigurarea de 50 de milioane de euro. Operaţiunea ar putea dura între cinci şi opt zile.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰