Video Lux de second hand: Branduri la prețuri reduse și cu 50%
Vrem să ne îmbrăcăm bine, cu haine de firmă, dar nu mai suntem dispuși să plătim sume exorbitante pentru ele. Iar asta se vede în moda afacerilor cu produse second-hand de brand sau haine pre-owned. Cei care au investit în astfel de business-uri au avut numai de câștigat. Numărul clienților s-a dublat în pandemie.
Cristina a lucrat în marketing. A început să vândă hainele din garderobă pe care nu le mai purta şi a văzut că are succes.
Cristina Mihalache: Am avut un start spectaculos. Am avut un feedback superpozitv pe partea de resale a hainelor second-hand pe care le vindeam. Si mi-am dat seama ca pot sa fac un business din asta.
Mai exact, o consignație, de unde se îmbracă vedete, persoane publice sau oameni simpli care îşi doresc să poarte haine de brand.
Lux de second hand
Cristina Mihalache: Avem peste 4 mii de articole în showroom. Iar brandurile sunt Chanel, Saint Laurent, Gucci, Balmain.
Branduri la prețuri reduse și cu 50%, în comparație cu cele din magazine. Dar profitul e sigur, dacă există seriozitate. Cristina a investit 40 de mii de euro în afacerea cu haine şi deja şi-a scos banii. Acum are sute de clienţi pe lună.
Cristina Mihalache: Este o ţinuta casual. Avem o geacă Prada, foarte cool. O geantă Chanel. Nişte jeansi simpli. Şi un tenis Burberry.
- O rochie Valentino. Geanta Jack Musk şi pantofi Bottega Veneta.
Un alt butic din Capitală, aceeaşi atmosferă de lux. Proprietare sunt două prietene, Raluca și Ramona, care au început tot prin a-şi vinde propriile haine pe Internet.
Raluca Toma, proprietar magazin: La noi este 250 de lei, la designer-ul care a creat-o se comandă foarte greu. Ajunge la câteva mii de euro.
Dacă au prețuri bune, hainele de lux se vând ca pâinea caldă oriunde, în magazine sau online. Mihnea Brâncoveanu a lansat primul grup de Facebook din România dedicat produselor de brand pre-owned.
Mihnea Brâncoveanu, fondator grup fashion: În jur de 15 mii de membri. Întotdeauna se face o verificare a postărilor. Se face o analiză, se vede şi persoana.
Utilizatorii scot la vânzare produsele care stau nefolosite în garderobă și își iau altele aproape noi.
Mihnea Brâncoveanu, fondator grup fashion: Omul vede..pot să am calitatea, dar pot s-o iau la un preţ avantajos, pot să creez şi un fel de reciclabilitate de consum. Nu mă mai duc să iau nou.
Cheherezade e clientă fidelă. Ultima achiziție, o geantă, a costat-o peste 7 mii de euro.
Ototaka Cheherezade, clientă: Am crescut într-o familie în care s-au cumparat produse de brand şi de calitate, doar că scump. Foarte scump. Mama mea a trebuit să aştepte 10 ani ca să-şi cumpere o astfel de geantă.
Și Raluca este pasionată de haine de calitate. Iar calitatea costă.
Raluca Andrei, clientă: Aceasta geanta este cumpărată de pe grup, cu o reducere de 70%. Şi e într-o stare impecabilă. De ce să mă duc să dau în magazin peste o mie de euro, când o pot lua cu 300-400.
Maria Marinescu, designer: Şi decât să ţii totul acasă, să nu mai ai loc, mai bine le vinzi.
În ultimii ani, românii au devenit consumatori de produse premium. Ţinem la aparenţe, ne place să fim admiraţi, aşa că obrazul subţire cu cheltuială se ţine.
Raluca Andrei, clientă: Impactul este vizual. Oamenii se uită mai întâi la ce imagine prezinţi atunci când intri pe uşă.
În anul 2021, piața de lux second-hand a fost estimată la 33 de miliarde de euro.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰