"Bip-urile" cu suprataxă, din țări exotice, o nouă înșelătorie prin telefon, în România
Milioane de români riscă în fiecare zi să fie victimele unor fraude telefonice. E la modă o înşelătorie în care cei păgubiţi ajung să sune la numere cu suprataxă în ţări exotice. Primesc apeluri şi dacă le returnează, plătesc pentru un singur minut de conversaţie sume exorbitante.
Milioane de români riscă în fiecare zi să fie victimele unor fraude telefonice. E la modă o înşelătorie în care cei păgubiţi ajung să sune la numere cu suprataxă în ţări exotice. Primesc apeluri şi dacă le returnează, plătesc pentru un singur minut de conversaţie sume exorbitante.
O victimă a acestui tip de înşelătorie a vorbit doar trei secunde la telefon şi a plătit 100 de dolari.
O fraudă care funcţionează simplu. Escrocii dau bip-uri sau închid telefonul atunci când răspunzi. Şi aşteaptă ca persoana apelată să sune înapoi, moment în care începe taxarea.
Autorităţile spun că milioane de apeluri sunt efectuate zilnic de cei aflaţi în spatele fraudei.
- "Bună mama, telefonul meu este stricat", noua înşelătorie de pe Whatsapp care te poate lăsa fără niciun leu...
- O femeie a făcut două împrumuturi la bancă și urma să-și vândă casa, după ce "Elon Musk" i-a cerut bani...
- Cum au convins doi tineri un vâlcean amorezat să le trimită în conturi peste 130.000 de euro
- "Ajung la faţa locului, blocul nu exista". Cum sunt păcăliți turiștii de Valentine's Day. Cea mai simplă...
- Cuplurile de îndrăgostiţi, victimele ţepelor de Valentine`s Day. Cum profită escrocii de naivitatea lor
Indiferent dacă vorbeşti 3 sau 30 de secunde, apelul e taxat cu un minut întreg de conversaţie.
Inclusiv autorităţile au intrat pe fir şi au cerut date de la toţi reprezentaţii companiilor telecom. Din primele date, cele mai scumpe apeluri sunt cele efectuate în Ghana. Acolo un minut e taxat chiar şi cu 120 de dolari. Ceva mai ieftin e în Congo, unde fiecare apel e taxat cu 90 de euro.
De luna viitoare, fraudele ar trebui să dispară.
Luminiţa Bud, expert în prevenirea fraudelor în telecomunicaţii: "Încercăm să implementăm un mesaj în centrale astfel încât în momentul în care clienţii care au primit un bip încearcă să sune înapoi - vor primi un mesaj de atenţionare că este un apel cu suprataxă şi vor decide singuri dacă continuă sau nu apelul respectiv."
Până atunci, românii îşi instalează pe telefoane tot felul de aplicaţii care promit miracole.
Înapoi la HomepagePuteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰