Antena Meniu Search
x

Curs valutar

Care sunt obligatiile angajatorului in privinta asigurarii echipamentelor de protectie?

Fiind o prioritate, atat pentru persoana angajatoare, cat si pentru angajari, dotarea cu echipamente de protectie este necesara indiferent de domeniul de activitate al companiei.

de Redactia Observator

la 24.06.2019 , 17:48

Obligaţia angajatorului în privinţa asigurarii echipamentelor de protectie Care sunt obligatiile angajatorului in privinta asigurarii echipamentelor de protectie

Fiind o prioritate, atat pentru persoana angajatoare, cat si pentru angajari, dotarea cu echipamente de protectie este necesara indiferent de domeniul de activitate al companiei. Lipsa echipamentelor de protectie, precum si utilizarea incorecta a acestora, pot conduce la accidente de munca, care, in cazurile fericite, se soldeaza numai cu amenzi considerabile.

Care sunt reglementarile Legii securitatii si sanatatii in munca?

Iata ce spune legislatia despre obligatia de a asigura echipamente de protectie angajatilor: "Angajatorul are obligatia de a asigura securitatea si sanatatea lucratorilor in toate aspectele legate de munca" - conform Art. 6, Al. 1. Drept urmare, orice angajator va trebui sa instruiasca si sa informeze angajatii, dar si sa ii doteze cu echipamente de protectie de calitate, adecvate riscului profesional asociat domeniului de activitate.

Articolul continuă după reclamă

Care este diferenta dintre echipamente de protectie si echipamentele de munca?

Exista multe persoane care pot face aceasta confuzie, insa diferenta dintre cei doi termeni este foarte mare. Astfel, echipamentele de munca sunt reprezentate de masini, aparate, unelte si instalatii folosite la locul de munca. In schimb, echipamentele de protectie inseamna, conform definitiei din Legea de mai sus "orice echipament destinat a fi purtat sau manuit de un lucrator pentru a-l proteja impotriva unuia ori mai multor riscuri care ar putea sa ii puna in pericol securitatea si sanatatea la locul de munca, precum si orice supliment sau accesoriu proiectat pentru a indeplini acest obiectiv".

Ce sunt factorii de risc profesional?

Acesti factori depind direct de mediul de lucru in care angajatii isi desfasoara activitatea. Spre exemplu, munca in aer liber, in sezonul rece, presupune existenta unor echipamente de protectie cu termoizolatie, care rezista la intemperii si umiditate. De asemenea, trebuie avuta in vedere si incaltamintea de protectie, care trebuie sa indeplineasca aceleasi conditii.

Drept urmare, persoanele angajatoare vor trebui sa evalueze riscurile la care sunt expusi angajatii, prioritar achizitionarii de echipamente de protectie. Iata care sunt cei trei factori importanti de care trebuie orice angajator sa tina cont:

  • Evitarea riscurilor;

  • Evaluarea riscurilor care nu pot fi evitate;

  • Combaterea riscurilor la sursa.

De asemenea, Art. 9 din Lege adauga urmatoarele la cele scrise mai sus: "prevenirea riscurilor, precum si protectia sanatatii si securitatea lucratorilor trebuie sa fie asigurate de unul sau mai multi lucratori, de un serviciu ori de servicii distincte din interiorul sau din exteriorul intreprinderii si/sau unitatii", iar Art. 12 din sectiunea a 4-a a Legii securitatii si sanatatii mentioneaza si obligatia angajatorului de "a decide asupra masurilor de protectie care trebuie luate si, dupa caz, asupra echipamentului de protectie care trebuie utilizat".

Ce se intampla in cazul nerespectarii acestor legi?

Avand in vedere ca este vorba de riscuri ce ameninta integritatea corporala si psihica a angajatilor, nerespectarea legilor in vigoare poate conduce la o amenda care variaza intre 4.000 si 8.000 de Lei. Mai mult, in cazul in care are loc un accident de munca, soldat cu incapacitatea temporara de munca sau chiar decesul unui angajat, alaturi de o amenda considerabila, intre 3.000 si 10.000 de Lei, se poate suspenda activitatea firmei, iar in functie de gravitatea accidentului, persoana angajatoare care nu a respectat regulile de protectie la locul de munca este pasibila de inchisoare.

Astfel, pentru a intruni toate reglementarile de mai sus, solutia cea mai indicata este achizitionarea de echipamente de protectie de calitate, precum si un instructaj precis pentru folosirea si mentenanta corecta a acestora. De aceea, pentru a beneficia de un pret competitiv, poti comanda de la ProtectKronos echipamente de protectie certificate RoCert, precum si haine de lucru, salopete, incaltaminte si accesorii de protectie!

Nu doar angajatorii, ci si lucratorii sunt obligati sa respecte anumite reguli in privinta utilizarii echipamentelor de protectie, intretinerea acestora facand parte din responsabilitatile angajatilor. Desigur, angajatorul este obligat, conform art. 20, sa asigure pentru fiecare dintre angajati o instruire adecvata in domeniul securitatii si sanatatii la locul de munca, precum si un instructaj ce are in vedere utilizarea corecta a echipamentelor de protectie.

Ce se intampla in cazul nerespectarii acestor legi?

Este bine de stiut ca Inspectia Muncii a desfasurat mai multe actiuni de control, in luna septembrie a anului trecut, in urma carora inspectorii au aplicat amenzi usturatoare, cumulate la 1,615 milioane de Euro. Inspectorii au tinut cont de mai multe criterii, care subliniaza atat responsabilitatea persoanei angajatoare, cat si a angajatilor.

Astfel, nerespectarea acestor legi, care fac referire la evaluarea riscurilor ce ameninta integritatea corporala si psihica a angajatilor, poate conduce la o amenda care poate varia intre 4.000 si 8.000 de Lei. Mai mult, in cazul in care are loc un accident de munca, soldat cu incapacitatea temporara de munca sau chiar decesul unui angajat, alaturi de amenda considerabila, intre 3.000 si 10.000 de Lei, se poate suspenda chiar si activitatea firmei! De asemenea, in functie de gravitatea accidentului, persoana angajatoare care nu a respectat regulile de protectie la locul de munca este pasibila de inchisoare.

Din aceste motive, iti recomandam echipamente de protectie marca ProtectKronos, ce beneficiaza de certificare Rocert. Alege cel mai avantajos raport calitate-pret si comanda de la noi echipamente de protectie, costume si halate medicale, dar si incaltaminte de protectie si alte accesorii esentiale pentru angajati!

Redactia Observator Like

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie.

Înapoi la Homepage
Comentarii


Întrebarea zilei
V-a adus Moş Crăciun tot ce v-aţi dorit?
Observator » Ştiri sociale » Care sunt obligatiile angajatorului in privinta asigurarii echipamentelor de protectie?