TAROM vrea să transforme Aeroportul Otopeni în hub internaţional
Aeroportul Otopeni ar putea deveni un hub internaţional pentru pasagerii din ţările vecine, promit reprezentanţii Tarom care vor să deschidă rute directe din România în America şi China.
Aeroportul Otopeni ar putea deveni un hub internaţional pentru pasagerii din ţările vecine, promit reprezentanţii Tarom care vor să deschidă rute directe din România în America şi China. Planurile companiei de stat sunt încă şi mai măreţe: zboruri low-cost spre ţările europene unde trăiesc mulţi români. Există o singură problemă: deocamdată lipsesc banii, infrastructura şi chiar avioanele.
Pentru români, visul american se împlineşte greu: după o călătorie de o zi şi o noapte.
Compania Tarom plănuieşte reluarea curselor directe Bucureşti - New York din vara anului viitor. Preţurile vor fi însă mari, în jur de 500 de euro pe tronson, în condiţiile în care acum un zbor dus-întors costă atât. O altă rută directă ar putea fi România-China.
Oficialii români speră să atragă astfel călători din ţările vecine - Serbia, Bulgaria, Republica Moldova, Ungaria şi Ucraina şi să transforme Aeroportul Otopeni într-un hub internaţional.
Infrastructura este, însă, depăşită. Aeroportul e tranzitat anual de 15 milioane de pasageri, dublu faţă de capacitatea proiectată. Locurile de parcare sunt insuficiente, în terminale nu sunt scaune, benzile de bagaje cedează de multe ori, iar ghişeele pentru controlul paşapoartelor sunt prea puţine pentru numărul mare de pasageri.
TAROM vrea să introducă şi mai multe curse low-cost spre oraşele europene în care locuiesc comunităţi mari de români: Roma, Milano, Veneţia, Torino şi Bologna. Preţul pentru un bilet va porni de la 100 de euro dus-întors, cu tot cu taxe incluse. Ca să aibă preţuri mai mici, compania va schimba compartimentarea aeronavelor.
Ca să zboare către ţările europene, TAROM va folosi şi acest tip de aeronavă: Airbus A318. Noutatea este că acestea vor avea câte trei clase, faţă de două cât aveau până acum. Pe lângă business şi economy, se va adăuga şi clasa low-cost.
Compania mai are în plan şi mai multe zboruri pe rute pe care operează deja: Spania, Marea Britanie, Germania şi Elveţia.
Compania deţine 25 de aeronave, din care opt vor fi înlocuite cu unele noi, închiriate până vara viitoare. Pentru cursele spre America şi China, e nevoie de aeronave lung-curier, care pot zbura neîntrerupt ore în şir, avioane pe care compania nu le deţine acum.
De altfel, operatorul aerian zboară pe pierdere de 10 ani. Într-o singură oră, compania pierde 4.600 de euro. În acest context, societatea vrea să concedieze 180 de angajaţi din luna noiembrie.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰