Particularii, la vanatoare de turisti
Sezonul estival e mina de aur atat pentru hotelieri, cat si pentru concurentii lor, particularii. Chiar daca nu au conditiile din spatiile de cazare amenajate, sute de turisti aleg aceasta varianta pentru ca e mai ieftina
Doamna ii conduce pe clienti in bloc si supravegheaza indeaproape vizita. Mai mult, face si reclama. Pentru efortul ei, primeste intre 10 si 20 de lei. Sigur ca negocierea are loc in prezenta proprietarului. Sute de turisti parcurg aceiasi pasi atunci cand vin in concediu pe litoral, iar principalul lor argument este pretul.
Incantati de pret, oamenii sunt dispusi sa mai inchida ochii si sa faca abstractie de conditii. Clientii hotelurilor spun ca, o data pe an, merita sa investeasca mai mult in confortul lor. Cu atat mai mult cu cat la particulari sunt si riscuri.
"Asa-zisii turisti nu pot depune o reclamatie la Protectia Consumatorului pentru ca nu au consumat servicii autorizate", explica Corina Martin, presedinte al Asociatiei Litoral. Cei mai suparati de prezenta particularilor sunt insa hotelierii. "Nimeni nu face nimic. Este normal sa existe aceasta revolta din partea noastra, a celor care operam corect, pentru ca este foarte debalansata situatia si pt ca in final, turistii au o alternativa pe care o acceseaza", spune Anca Nedea.
De pe urma unui astfel de turism pierde si statul. Proprietarii nu platesc niciun impozit pe veniturile incasate.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰