Antena Meniu Search
x

Patronii firmelor de transport din România fac scandal pentru că şoferii lor sunt controlaţi în Franţa şi Belgia, legat de repausul săptămânal efectuat în cabină

Patronii firmelor de transport din România fac scandal pentru că şoferii lor sunt controlaţi în Franţa şi Belgia, legat de repausul săptămânal efectuat în cabină.

Patronii firmelor de transport din România fac scandal pentru că şoferii lor sunt controlaţi în Franţa şi Belgia, legat de repausul săptămânal efectuat în cabină
Patronii firmelor de transport din România fac scandal pentru că şoferii lor sunt controlaţi în Franţa şi Belgia, legat de repausul săptămânal efectuat în cabină

Patronii firmelor de transport din România fac scandal pentru că şoferii lor sunt controlaţi în Franţa şi Belgia, legat de repausul săptămânal efectuat în cabină. Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR), unul dintre patronatele transportatorilor, a anunţat vineri că cere Guvernului şi Comisiei Europene (CE) să oprească unele practici de control abuzive ale autorităţilor franceze şi belgiene cu privire la interzicerea efectuării de către şoferii profesionişti a perioadei de repaus săptămânal normal în cabina vehiculelor.

Cererea vine în contextul în care un număr în creştere de transportatori români se plâng că şoferii lor au fost controlaţi în Franţa şi în Belgia, fiind obligaţi să dovedească faptul că nu au petrecut în cabină perioada anterioară de repaus săptămânal normal, deşi la acel moment şoferii se aflau în alte ţări decât Franţa sau Belgia, potrivit UNTRR.

”Mai mult, ofiţerii de control francezi şi belgieni au solicitat şoferilor români documente care să dovedească faptul că au petrecut la hotel perioadele anterioare de repaus săptămânal normal, neacceptând declaraţiile şoferilor (chiar şi fotografii prezentate de şoferii români) pentru a dovedi că au petrecut repausul săptămânal normal la rude sau în alte locaţii în afara cabinei”, se arată în comunicat.

Astfel, mulţi transportatori rutieri români au primit amenzi în Franţa şi în Belgia, cuprinse între 1.000 şi 2.250 de euro, pentru că nu aveau documente care să demonstreze că şoferii lor nu au petrecut perioada de repaus săptămânal normal în afara cabinei atunci când se aflau în alte ţări, potrivit UNTRR.

Începând din 2014, Franţa şi Belgia au introdus legi care interzic şoferilor profesionişti să petreacă repausul săptămânal normal în cabină.

”Cu toate acestea, trebuie precizat că atât legea belgiană, cât şi cea franceză privind interzicerea repausului săptămânal normal în cabină, stipulează că şoferul trebuie să fie controlat la faţa locului, nu că trebuie să dovedească ulterior unde a petrecut perioada de repaus săptămânal normal”, se arată în comunicat.

De asemenea, Curtea Europeană de Justiţie (CEJ) a decis că regulamentul CE trebuie interpretat ca interzicând şoferilor să îşi efectueze perioada de repaus săptămânal normal în cabină, însă UNTRR consideră că decizia nu prevede nicio obligaţie de a petrece repausul săptămânal normal la hotel.

Astfel, patronatul consideră că autorităţile din Franţa şi Belgia nu ar trebui să solicite documente privind cazarea la hotel pentru repausul săptămânal normal efectuat de şoferii profesionişti în alte ţări.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Sunteţi de acord ca permisul auto să poată fi obţinut de la 17 ani?

Observator » Stiri sociale » Patronii firmelor de transport din România fac scandal pentru că şoferii lor sunt controlaţi în Franţa şi Belgia, legat de repausul săptămânal efectuat în cabină