Vezi și

Planeta trece printr-o Apocalipsă ecologică. Este concluzia şocantă a oamenilor de ştiinţă germani, în urma unui studiu întins pe 27 de ani. Cercetătorii au descoperit că în ultimul sfert de veac, populaţia de insecte a scăzut alarmant. Deşi dimensiunea nu este aceeaşi, fenomenul se produce şi în România. Iar efectele, şi cele imediate, şi cele pe termen lung, sunt catastrofale, avertizează specialiştii.

Astfel de peisaje apocaliptice sunt, încă, o raritate în România. Însă fenomenul de deşertificare ar putea în viitor să afecteze întreg sudul ţării. Una dintre cauze este un fenomen de care cei mai mulţi dintre noi nu ştiu. Fluturii, albinele sunt aici dinainte de apariţia omului, acum, în loc să le protejăm, riscăm compromiterea ecosistemelor. Un grup important din fauna actuală este al bondarilor, de activitatea lor este dependentă existenţa unor plante de importanţă economică.

Un studiu şocant al cercetătorilor germani trage un semnal de alarmă. Nu doar bondarii, ci majoritatea insectelor pot deveni doar o amintire. Studiul arată că în ultimii 27 de ani, doar în Germania, populaţia de insecte a scăzut într-un procent uriaş: 75%. Iar vinovat pentru această veritabilă Apocalipsă este unul singur, omul.

Efectele acestui fenomen sunt devastatoare. Dispariţia insectelor va declanşa o reacţie în lanţ în toate ecosistemele. Primele care vor suferi vor fi plantele.

Afectate vor fi însă şi restul animalelor, în special păsările. Pentru mai bine de jumătate dintre ele, insectele reprezintă una din principalele surse de hrană. Iar Armaggedonul insectelor nu se întâmplă doar în Germania.

În Vestul Europei, guvernele au investit deja sume importante în efortul de ca conserva ecosistemele.

Sunteţi la curent cu ofertele în ceea ce priveşte titlurile de stat?

Observator » Stiri sociale » Apocalipsa începe ACUM! Avertismentul cercetătorilor după un studiu de 27 de ani ÎNGROZEŞTE planeta