Numeroase poduri din România sunt în pericol să se prăbușească (Video)
Să traversezi unele dintre podurile din România poate fi chiar o aventură extremă. Pe Drumul Naţional 1, podul peste Arieş e atât de stricat încât nici nu se mai poate circula pe două benzi. În Gorj, două pasarele mai au puţin şi se prăbuşesc, iar un pod din Găeşti e de-a dreptul o capcană pentru şoferi.
- Podurile ar trebui să intre în lucrări de întreținere la fiecare 10-15 ani și să fie reparate capital la fiecare 50 de ani.
Podul de peste Arieş, la ieşirea din Turda spre Alba Iulia, a devenit spaima oricărui şofer care îndrăzneşte să treacă pe acolo. De trotuar pentru pietoni deja nici nu mai poate fi vorba.
Crăpăturile au devenit tot mai mari de la an la an, iar șoferii sunt nevoiți să circule doar pe mijlocul șoselei, alternativ. Pietonii, în schimb, nu mai au voie deloc pe aici, pentru că trotuarul s-a desprins cu totul de restul podului și în orice moment riscă să se prăbușească.
De altfel, podul vechi de mai bine de jumătate de secol nu a fost niciodată reparat integral.
Cei de la Drumuri promit că, în sfârşit, anul acesta va începe reabilitarea podului.
350 de kilometri mai spre sud, pasarela din Găeşti care face legătura dintre Drumul Naţional 61 şi Autostrada A1 arată ca după război.
Zona e un accident pe cale să se întâmple. Fiecare denivelare e simţită de fiecare şofer, indiferent de manevrele prin care încearcă să evite. Nici sub pod nu este mai sigur. Oricine trece pe acolo riscă să se trezească lovit de bucăţi de tencuială care cad la vibraţiile podului.
Grigore Gheorghe, primar Găeşti: Există toate șansele ca cel târziu la 1 septembrie să fie emis ordin pentru începerea lucrărilor.
Lucrarea de nouă milioane de euro ar urma să reabiliteze integral podul. Până acum, drumarii doar l-au cârpit, însă din cauza vechimii şi a traficului greu, reparaţiile nu rezistă.
Ajungem pe unul dintre cele mai tranzitate poduri din municipiul Târgu Jiu. Acesta nu a mai fost reabilitat de zeci de ani şi doar plombate câteva gropi. Este atât de degradat încât, pe toată lungimea sa, betonul de pe margine s-a măcinat şi a ieşit la suprafaţă fierul din structura de rezistenţă.
Deşi legea prevede că lucrările de întreţinere a podurilor ar trebui să se facă măcar o dată la 10-15 ani, iar reparaţiile capitale după cel mult 50 de ani, multe dintre poduri n-au mai suferit nicio modificare din momentul în care au fost construite.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰