Video Programul Rabla pentru electrocasnice 2021 ar trebui să înceapă în luna aprilie. Valoarea voucherelor, între 200 şi 500 de lei
A doua oară cu noroc. După o ediție ratată în decembrie, rabla pentru electrocasnice ar trebui să înceapă luna viitoare. Programul se va relua de la zero în a doua jumătate a lunii aprilie, spune ministrul Mediului. Iar cei care vor să-şi schimbe electrocasnicele vechi cu unele noi primesc vouchere cuprinse între 200 şi 500 de lei.
- Cele mai importante știri ale zilei sunt la Observator 19, Antena 1
Un client poate obţine mai multe vouchere, dar pentru produse diferite, respectiv un voucher pentru un anumit tip de produs.
Client: Ar fi câte ceva: aspirator, mașina de spălat, chiar și aer condiționat, frigider, televizor. Este foarte util. Te ajută foarte mult să scapi de electrocasnicele vechi și ajută și la eficiența energetică.
Client: La țară am un televizor mai vechi și vreau să îl schimb.
În total, sunt nouă echipamente finanţate de stat, iar valoarea tichetului este cuprinsă între 200 de lei şi 500 de lei.
Clientă: Am schimbat deja. Am schimbat frigiderul. Asta e. L-am dat pe ăla vechi. Dacă știam mai așteptam un pic că sunt singură și cu posibilități mai puține.
Rabla pentru electrocasnice ar fi trebuit să fie în vigoare încă de pe 15 decembrie, dar aplicaţia n-a funcţionat, aşa că programul a fost amânat.
Tanczos Barna, ministrul Mediului: Concret nu au fost înregistrate cererile și se reia de la zero cu bugetul minim cel de anul trecut, cu sistemul informatic verificat cu ajutorul colegilor de la STS.
În ediția din decembrie, programul Rabla pentru electrocasnice avea un buget alocat de 40 milioane de lei. Urmau să fie undeva la 100.000 de beneficiari. Doar că, din cauza unor probleme tehnice, aplicația n-a mai funcționat. Prin urmare nici înscrierile n-au mai fost posibile.
Cele mai căutate produse de până acum au fost maşinile de spălat, frigiderele şi televizoarele.
Robert Tutoveanu, consultant vânzări: În ediția anterioară au fost folosite 32.000 vouchere. Valoarea lor a însumat 9 milioane de lei dintr-un total de 26 milioane lei. Peste 50 la sută dintre produse au fost reprezentate de televizoare.
Silvia Petraru, director magazin: Anul trecut, produsele vedetă au fost televizoarele pentru că au fost o noutate, față de electrocasnicele mari la care am avut campanie în tot cursul anului.
Cum mulţi încă lucrează de acasă, comercianţii se aşteaptă la cereri multe pentru laptopuri şi tablete.
Cosmin Burducea, director de magazin: Ne așteptăm, ca și anul trecut, la vânzări crescute cu peste 50 la sută în perioada desfășurării programului. Vin clienții aproape zilnic și ne întreabă când va reîncepe programul.
Tot de luna viitoare ar urma să înceapă şi programele guvernamentale Rabla Clasic şi Rabla Plus pentru achiziţia de autoturisme noi.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰