Antena Meniu Search
x

Revoltă printre controlorii de trafic din România, după ce un coleg a murit în timpul programului de lucru

Clipe de panică la sediul ROMATSA, locul de coordonare al tuturor zborurilor din spaţiul aerian românesc. Un controlor de trafic în vârstă de 49 de ani a murit în timp ce dirija avioane. Mai avea doar câteva minute până la pauză, iar superiorii l-au înlocuit imediat la post.

de Redactia Observator

la 15.10.2019, 20:05

Vezi și

Clipe de panică la sediul ROMATSA, locul de coordonare al tuturor zborurilor din spaţiul aerian românesc. Un controlor de trafic în vârstă de 49 de ani a murit în timp ce dirija avioane. Mai avea doar câteva minute până la pauză, iar superiorii l-au înlocuit imediat la post. Este revoltă acum printre colegii bărbatului. În România, vârsta de pensionare în cazul controlorilor de trafic aerian, care au cea mai mai stresantă meserie din lume, este cea mai mare din Europa. 

Controlorul de trafic era în tura de dirijare şi mai avea doar câteva minute până la pauză. Urma să aibă o oră de repaus, aşa cum prevede procedura. Bărbatului i s-a făcut brusc rău în timp ce era la comandă. Le-a spus colegilor că are dureri în piept, iar superiorii l-au înlocuit imediat, mai ales că o singură greşeală ar fi putut duce la o catastrofă aviatică.     

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

Bărbatul a fost luat de colegi şi dus de urgenţă la cabinetul medical, acolo unde o asistentă a încercat să-i acorde primul ajutor până la sosirea ambulanţei.

Echipajul SMURD l-a găsit pe om în stop cardiac. Cauzele exacte ale morţii vor fi stabilite abia la finalul anchetei. Dar deja apar primele semne de întrebare. Cum a fost posibil ca angajatul să treacă de toate controalele medicale anuale, extrem de stricte în cazul angajaţilor ROMATSA?

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

În cazul controlorilor de trafic, procedura prevede ca la fiecare două ore de dirijiare a traficului, angajaţii să aibă parte de o oră de odihnă. Ei ţin legătura cu turnul de control de pe aeroport şi supraveghează toate avioanele care zboară în spaţiul aerian românesc. Ultimele studii arată că este cea mai grea şi stresantă meserie din lume. 

Moartea bărbatului readuce în discuţie tema vârstei de pensionare în cazul controlorilor de trafic. Până în 2001, aceştia se puteau retrage la vârsta de 52 de ani. Dar legea s-a schimbat, iar de atunci, limita de pensionare este de 65 de ani. În Europa, media este de 55 de ani, tocmai pentru că, odată cu vârsta, timpii de reacţie nu mai sunt aceiaşi. 

INFORMARESetările tale privind cookie-urile nu permit afișarea conținutului din această zonă. E necesar să accepți cookie-urile social media pentru afisarea acestui tip de conținut. Modifică setările

În România, un controlor de trafic câştigă, în medie, cinci mii de euro lunar.

Bărbatul care a murit în timpul serviciului era din Constanţa şi avea ani de experienţă. Cel mai probabil, s-a transferat aici de la Aeroportul Mihail Kogălniceanu, unde activitatea s-a redus considerabil. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Vă tentează să mergeţi în vacanţă cu rulota în loc să vă cazaţi la hotel?

Observator » Stiri sociale » Revoltă printre controlorii de trafic din România, după ce un coleg a murit în timpul programului de lucru