SCHIMBARE URIAŞĂ! Toţi ŞOFERII din România trebuie să afle ASTA
Timbrul de mediu pentru autovehicule ar putea fi transformat în impozit anual. Acesta ar urma să fie plătit eșalonat, pe durata de utilizare a mașinii, cu o tranșă mai mică la început, dar a cărei valoare va crește în fiecare an
- Ce vor românii de la România? Fii parte a campaniei Observator. Spune-ne ce vrei TU de la România printr-un video de 30 de secunde
- Premiera noului sezon Chefi la cuțite din 17 Noiembrie, Duminică 20:00, Luni, Marți și Miercuri 20:30 pe Antena 1 și AntenaPLAY
- Cât economisim dacă punem deoparte 1 leu pe zi, timp ce 5 ani. Cum să împărţim banii ca să nu trăim de la o lună la alta
Timbrul de mediu pentru autovehicule ar putea fi transformat în impozit anual. Acesta ar urma să fie plătit eșalonat, pe durata de utilizare a mașinii, cu o tranșă mai mică la început, dar a cărei valoare va crește în fiecare an
În prezent, timbrul de mediu se calculează în funcție de emisiile de CO2 ale vehiculului în cauză și în funcție de vechimea mașinii. Cu cât o mașină este mai veche cu atât se aplică o cotă de reducere mai mare. Justificarea este simplă; mașina mai veche poluează mai mult, dar va rămâne în parc o perioadă mai scurtă de timp.
Noul proiect menține calculul raportat la emisiile de CO2 și elimină reducerea acordată. Valoarea de plată va fi calculată anual și va fi transformată în impozit.
Cât despre cei care deja au achitat timbrul de mediu, aceștia vor avea posibilitatea să opteze între restituirea diferenței dintre suma plătită și impozitual anual datorat pentru parametrul de ajustare corespunzător perioadei în ani de la dobândirea dreptului de proprietate a vehiculului său înscrierea sumei plătite cu titlu de timbru anual achitat anticipat, urmând ca autoritatea fiscală să deducă în fiecare an cuantumul impozitului datorat până la concurența celor două sume.
Suma de plată va fi calculată progresiv pe parcursul a 15 ani (durata medie de viață a unui autoturism/valoare oferită de RAR). În cazul în care primul proprietar de pe teritoriul țării decide să vândă mașina, cumpărătorul va continua să plătească impozitul.
Deputatul UDMR József Moldován, inițiatorul proiectului, spune că astfel suma de plată va fi mai ușor suportată, iar importul de mașini noi și producția internă vor fi încurajate.
Ce-i drept, lucrurile nu sunt foarte clare în momentul de față, dar așteptăm o versiune finală și o modalitate de calcul.
Sursă: Auto-Bild.ro
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰