Antena Meniu Search
x

CFR alocă 3,5 milioane lei pentru reabilitarea Podului Constanţa din Bucureşti

De mai bine de un an încoace, Podul Constanţa, din Bucureşti, a devenit subiect de interes naţional din cauza stării avansate de degradare. Acum, CFR pune la bătaie 3,5 milioane de lei pentru reabilitarea obiectivului.

Cristi Ioniţă
de Cristi Ioniţă

la 05.04.2019, 20:34

Pe sub Podul Constanţa trec, zilnic, mii de maşini
Podul Constanţa, din Bucureşti, este un pericol public - Captură Observator

De mai bine de un an, Podul Constanţa din Bucureşti a devenit subiect de interes naţional din cauza stării avansate de degradare. Acum, CFR pune la bătaie 3,5 milioane de lei pentru reabilitarea obiectivului.

Podul Constanţa, din Bucureşti, este traversat în fiecare zi de mii de maşini care se îndreaptă dinspre Chitila şi Bucureştii Noi spre centrul Capitalei sau invers.

Inaugurat în urmă cu aproape opt decenii, obiectivul a ajuns într-o stare avansată de degradare şi a devenit chiar un pericol public, mai ales în condiţiile în care este tranzitat zilnic şi de zeci de trenuri care pun o presiune suplimentară pe podul deja şubrezit.

În ultimii ani, Podul Constanţa a devenit un fel de minge de ping-pong între Primăria Bucureşti şi CFR. Reprezentanţii Primăriei au precizat că nu au cum să intervină, în condiţiile în care obiectivul nu le aparţine, iar cei de la CFR s-au plâns de bugetul mult prea mic pentru investiţii.

Pe acelaşi subiect

3,5 milioane de lei pentru reabilitarea Podului Constanţa

În cele din urmă, cei de la CFR, citaţi de news.ro, au anunţat, vineri, că pun la bătaie un contract de 3,5 milioane de lei pentru reabilitarea podului.

Vor fi puţin peste 100.000 de lei pentru serviciile de proiectare şi 3,39 milioane de lei pentru executarea lucrărilor, la aceste sume urmând să se adauge şi TVA-ul.

Ofertele sunt aşteptate până pe 7 mai, când va fi stabilit şi câştigătorul licitaţiei. Durata lucrărilor nu trebuie să fie mai mare de opt luni de la semnarea contractului, urmând să se aloce două luni pentru proiectare şi şase luni pentru executare propriu-zisă.

Lucrările de reabilitare, garanţie de minim 10 ani

Pe de altă parte, lucrările efectuate trebuie să aibă o garanţie de minim 10 ani.

"Dat fiind faptul că podul feroviar de la km 4 reprezintă un obiectiv de utilitate publică, cu o importanţă deosebită atât pentru traficul feroviar, cât şi pentru cel rutier, CFR SA a analizat şi a stabilit un program de lucrări astfel încât, în perioada execuţiei, să nu intervină modificări majore de trafic nici în circulaţia trenurilor, nici în circulaţia rutieră", este mesajul transmis de cei de la CFR.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

Propunere: plimbările cu bicicleta în pădure, doar cu acordul proprietarului pădurii. Sunteţi de acord?

Observator » Stiri sociale » CFR alocă 3,5 milioane lei pentru reabilitarea Podului Constanţa din Bucureşti