Antena Meniu Search
x

Video "Suntem undeva la -10%". Haos pe aeroportul Otopeni, din cauza crizei de personal. Companiile aeriene, copleşite de perioada concediilor de vară

Anulări de zboruri, întârzieri şi nervi întinşi la maximum. Este haosul de pe marile aeroporturi ale lumii de la care nu face excepţie nici ţara noastră. Atât companiile aeriene, cât şi cele care se ocupă cu bagajele şi actele pasagerilor, se confruntă cu o criză uriaşă de personal. Dacă unii angajaţi au fost disponibilizaţi în pandemie, alţii au plecat singuri şi s-au orientat spre meserii care nu au nicio legătură cu aviaţia.  

Greta Neagu
de Greta Neagu

la 10.06.2022, 15:49

Vezi și

Cel mai mare aeroport din ţara noastră a devenit neîncăpător pentru pasageri. Dacă pandemia a îngenunchiat domeniul aviaţiei, revenirea la traficul normal, dar şi perioada concediilor de vară, au copleşit atât companiile de zbor, cât şi pe cele care oferă servicii la sol. 

Cătălin Ilie, firmă handling: Raportat la volumul de zboruri pe care îl avem acum suntem undeva la un minus de 10 la sută. Sunt paliere orare în decursul unei zile când sunt foarte multe aterizări şi decolări într-un interval foarte scurt de timp şi nu ai nici personal suficient, nici echipamente suficiente astfel încât să îi mulţumeşti pe toţi şi să poţi să faci o debarcare în timp. 

Greta Neagu, reporter Observator: Cea mai mare aglomeraţie de pe aeroport este înregistrată dimineaţa, între orele 5 şi 8, când ajung pe aeroport chiar şi peste 10 mii de pasageri, cu tot atâtea bagaje de procesat de către firmele de handling. 

În primele cinci luni ale acestui an, aeroportul Henri Coandă din Otopeni a fost tranzitat de 4,1 milioane de pasageri. Un volum de trei ori mai mare faţă de 2021 şi apropiat de perioada de dinainte de pandemie. Angajaţii din aviaţie au devenit, însă, prea puţini pentru un număr atât de mare de călători. Cele mai mari probleme sunt la firmele de handling. 

Pe acelaşi subiect

George Dorobanţu, director general al CNAB: Ce vedeţi la zona de check-in, agenţii de boarding, cei care fac manipularea bagajelor de la avioane până la benzile de bagaje sunt angajaţii companiilor de handling. 

Criza angajaţilor aduce haos pe aeroporturi

Pandemia, însă, i-a făcut pe mulţi angajaţi ai acestor firme să se gândească de două ori la stabilitate. Dacă unii au plecat în străinătate pe bani mai mulţi, alţii au schimbat domeniul. 

Cătălin Ilie, firmă handling: S-au reprofilat pe piaţa internă în domenii care nu aveau nicio legătură cu aviaţia, dar erau mai bine plătite şi sigure. 

Criza angajaţilor din aviaţie are, însă, dimensiuni şi mai mari la nivel european. 

George Dorobanţu, director general al CNAB: Există un deficit de personal de 30-40 la sută. 

Zsuzsa Trubek, Corporate Communications Manager Wizz Air: Cotrolori de trafic, agenţi de securitate, de operare la sol, manipulatori de bagaje - pe toate aeroporturile din lume. Din păcate, este un aspect care ne afectează şi pe noi, toate companiile aeriene. 

Cătălin Ilie, firmă handling: Piaţa, în următorii doi, trei ani nu sună deloc bine. Cel puţin din punctul de vedere al forţei de muncă în România. Pasagerii nu vor beneficia de condiţii optime în aeroport, în sensul că vor avea întârzieri, i-aş ruga să ne înţeleagă pentru că nu este vina noastră, exclusiv. Pur şi simplu, în momentul de faţă, suntem puţin depăşiţi.

De cealaltă parte, aeroportul caută soluţii pentru evitarea supraaglomerării. 

George Dorobanţu, director general al CNAB: Eficientizarea programului de zbor . Doi am început să redeschidem anumite culoare pentru intrarea în ţară, spre exemplu, care erau dedicate charter şi în perioada în care nu avem chartere să le folosim pentru a prelua din fluxul de pasageri. Aeroportul Băneasa este o soluţie pentru preluarea unei părţi din traficul pe care îl avem aici.De la jumătatea acestei luni el va fi operaţional 100 la sută pentru zborurile comerciale. 

În următorii cinci-şapte ani, planul de dezvoltare a aeroportului include şi un nou terminal. Pentru anul acesta investiţiile în modernizarea aeroportului Otopeni sunt estimate la 220 de milioane de lei. 

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

V-a trezit suspiciuni culoarea puilor din magazine?

Observator » Stiri sociale » "Suntem undeva la -10%". Haos pe aeroportul Otopeni, din cauza crizei de personal. Companiile aeriene, copleşite de perioada concediilor de vară