Sute de mii de bucureşteni fac naveta în microbuzele morţii
În maşini vechi, ruginite, murdare şi defecte. Aşa fac naveta sute de mii de bucureşteni, în fiecare zi.
- Asia Express continuă cu o nouă etapă Sâmbătă și Duminiă 20:00, Luni și Miercuri de la 20.30 pe Antena 1 și AntenaPLAY
- Adevărul din spatele cifrelor de afaceri ale companiilor din România
În maşini vechi, ruginite, murdare şi defecte. Aşa fac naveta sute de mii de bucureşteni, în fiecare zi. De multe ori, microbuzele în care se urcă sunt adevărate sicrie pe roţi.
Doar profitul contează pentru şoferi. Încasează banii pentru cursă, fără să elibereze bilet şi îi lasă pe călători să urce, chiar dacă în maşină nu mai sunt locuri libere.
Microbuzul este un morman de fiare ruginite, vechi de peste un deceniu şi cu sute de mii de kilometri la bord. Portiera maşinii stă legată cu o centură, oglinzile retrovizoare sunt sparte, iar scaunele sunt rupte şi murdare.
Călătorii grăbiţi nu se mai uită însă la condiţii şi pătesc cursa, fără să mai aştepte şi bonul. Alţii se mulţumesc şi cu un loc în picioare, doar să ajungă cât mai repede la destinaţie.
Nu îşi dau însă seama că îşi pun viaţa în pericol. Abia la coborâre îşi arată nemulţumirea. Dar şoferii nu se simt responsabili. În faţa camerelor de luat vederi, nu au nimic de comentat. Dar recunosc că nu respectă legea când nu mai sunt supravegheaţi de camere.
De siguranţa călătorilor, nu îi interesează. Doar banii contează. Acest domn face regulat curse între Bucureşti şi localităţile limitrofe, chiar dacă are o mână imobilizată în ghips. Nici pasagerii nu văd o problemă. Nimeni nu îi controlează pe şoferii de microbuze.
Aşa se face că patronii firmelor de transport nu se grăbesc să schimbe flota de maşini. O arată până şi datele registrului auto. În primul trimestru din 2014, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au scăzut cu 6,5% faţă de aceeaşi perioadă din din 2013 şi cu 16,3% faţă de trimestrul trecut.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰