Trotineta electrică, între modă și pericol. Fără reguli clare, românii îşi riscă viaţa gonind pe unde pot
Poate intra într-un rucsac, te poate duce rapid până la locul de muncă, dar poate fi şi ilegală. Trotineta electrică este cel mai nou mijloc de transport din Capitală. Deşi tinerii o iubesc, legea nu o înţelege. Fără reguli clare, românii îşi riscă viaţa gonind pe unde pot.
Poate intra într-un rucsac, te poate duce rapid până la locul de muncă, dar poate fi şi ilegală. Trotineta electrică este cel mai nou mijloc de transport din Capitală. Deşi tinerii o iubesc, legea nu o înţelege. Fără reguli clare, românii îşi riscă viaţa gonind pe unde pot.
Printre şoferi sau printre pietoni, ba cu permis, ba fără.
Românii pe trotinetă îşi croiesc cu greu drum prin traficul din Bucureşti. Sau pe trotuar. Dacă tinerii pe trotinetă încurcă traficul, legea ar trebui să-l descurce.
Motorul acestui scuter îi permite să atingă peste 50 de kilometri pe oră. Dar Ştefan a cerut producătorului să-i limiteze viteza.
Pentru că, altfel, i-ar fi bulversat şi pe poliţişti, dar şi pe angajaţii Registrului Auto Român, care nu ştiau unde să-l încadreze.
În codul nostru rutier găseşti, mai curând, reguli care să reglementeze circulaţia cu căruciorul de butelie pe drumurile publice, decât cu o trotinetă electrică.
De exemplu, acest vehicul, dacă nu depăşeşte 25 de km\oră, iar bateria nu este mai mare de 4kw, nici măcar nu ai nevoie de un permis de conducere. Problemele apar abia atunci când se depăşesc aceste limite.
Atunci, un vehicul electric devine un moped. Care trebuie înmatriculat şi condus cu permis din categoria A.
Ca să circule pe drumurile publice, un moped trebuie sa fie echipat cu instalaţie de frânare, sistem de avertizare sonoră, lumini şi plăcuţă cu numărul de înregistrare.
Dacă nu este un moped, nici nu poate circula pe şosele.
O trotinetă electrică porneşte de la un preţ de 300 de euro, dar poate ajunge chiar şi la 1.500 de euro.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰