Video Unele cartiere rezidenţiale din București arată ca un sat. Oamenilor le pare rău că și-au luat locuințe în zonă
Străzi pline de praf, de gropi şi de noroi. Nu vorbim despre vreun sat sărac, uitat de lume, ci despre cartierele rezidenţiale ale bucureştiului. Oamenii se plâng că au investit zeci sau sute de mii de euro în case dar drumul până la ele e un coşmar.
- Ce vor românii de la România? Fii parte a campaniei Observator. Spune-ne ce vrei TU de la România printr-un video de 30 de secunde
- Structura planului de afaceri: 5 puncte-cheie pentru a avea succes
- Pe câmpuri au răsărit mii de blocuri în ultimii ani.
- S-au făcut case, dar nu şi drumuri sau trotuare.
Prea ca la țară
Oraşul Pantelimon, strada Răscoala din 1907. Drumul pare chiar de atunci.
Şofer: Eu am stricat până acum vreo 3 maşini. Efectiv le-am rupt. Sunt la a 4-a. Nu ştiu cât o să ţină. E de groază. Când plouă este aşa cum vedeţi. Iarna e vai de mama lui.
De noroi, locuitorii scapă doar când se încălzeşte şi pământul se usucă. Dar, şi atunci apare praful iar oamenii trebuie să ţină geamurile închise.
Explicaţia? Până acum n-au fost bani. Şi alte străzi din oraş arată la fel. Şi pentru asta edilii au explicaţii:
„Ne confruntăm cu problema străzilor private care nu apartin domeniului public, iar prin urmare, nu pot fi incluse în programe de asfaltare/modernizare.”
Blocuri da, drumuri nu
În partea opusă a capitalei, în Prelungirea Ghencea, e la fel. Pe câmpuri au răsărit mii de blocuri în ultimii ani. S-au făcut case, dar nu şi drumuri sau trotuare.
Asociaţia Pro Infrastructură: Se face întâi blocul şi după aceea, dacă, se face strada. Trebuie făcut exact invers.
Cei care locuiesc în anumite blocuri de lângă prelungirea Ghencea şi vor să treacă strada au la dispoziţie două opţiuni. Fie folosesc o trecere de pietoni care începe şi se termină în noroi, fie traversează neregulamentar.
Soluţia rapidă ar fi una singură, spun experţii:
Asociaţia Pro Infrastructură: Pentru a avea nişte localităţi satelit bine legate din punct de vedere al transportului ai nevoie de investiţii foarte-foarte mari în infrastructura de transport.
Până atunci, oamenii trăiesc în continuare în cel mai mare oraş ca la ţară.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰