Motivul pentru care Adidas retrage de la vânzare tricoul 44 al naţionalei Germaniei. Cu ce semăna prea mult numărul
Producătorul de îmbrăcăminte sportivă Adidas intenţionează să retragă de la vânzare din magazinele sale tricoul cu numărul 44 al naţionalei de fotbal a Germaniei din cauza faptului că cifra a fost stilizată în aşa fel încât aduce destul de mult cu un simbol nazist, scrie DPA.
- EDIŢIE SPECIALĂ Observator. Primele EXIT POLL-uri ale Alegerilor Prezidenţiale, ora 21:00, LIVE la Antena 1
- COMPARAŢIE. Prezenţa la vot pe ore în primul tur al alegerilor prezidenţiale din 2014, 2019 şi 2024
"Sigur vom bloca personalizarea tricourilor în online", a spus purtătorul de cuvânt al Adidas, Oliver Bruggen, potrivit Agerpres.
Utilizatorii reţelelor de socializare au observat şi au criticat faptul că numărul 44 este mult prea asemănătoare cu simbolul a ceea ce a fost Schutzstaffel (SS), o organizaţie paramilitară înfiinţată de Adolf Hitler şi Partidul Nazist.
Reacţia companiei Adidas
Adidas a fost aspru criticat, dar Bruggen a spus că "Federaţia de Fotbal (DFB) şi partenerul comercial al acesteia, 11teamsports, sunt responsabile pentru proiectarea numelor şi numerelor", pe tricouri.
"Oameni din aproximativ 100 de ţări lucrează la Adidas, iar compania se pronunţă pentru promovarea diversităţii şi incluziunii. Ne opunem activ xenofobiei, antisemitismului, violenţei şi urii în orice formă a ei", a spus Bruggen. "Compania respinge cu fermitate orice sugestie că ar fi făcut-o intenţionat", a adăugat acesta.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰