Un asteroid care se îndreaptă spre atmosfera Pământului a fost descoperit recent de NASA. Asteroidul va trece la aproximativ 3.500 de kilometri deasupra suprafeței Pământului. Asteroidul 2023 BU a fost reperat sâmbătă (21 ianuarie) de către Centrul pentru Studiul Obiectelor din Apropierea Pământului (CNEOS) al NASA și este programat să treacă pe lângă noi vineri (27 ianuarie), în jurul orei 12.30.

la 24.01.2023, 18:19

Imagine ilustrativă
Imagine ilustrativă - Profimedia Images

Asteroidul va trece la aproximativ 3.500 de kilometri deasupra suprafeței Pământului, ceea ce o va face să fie a patra cea mai apropiată dintre rocile spațiale trecute și viitoare care se vor apropia de planeta noastră, relatează ladbible.com.

Asteroidul este atât de aproape de Pământ încât distanța medie dintre Pământ și Lună este de puțin sub trei procente. Chiar dacă acest asteroid ar avea o traiectorie spre Pământ, nu există motive de îngrijorare, deoarece, potrivit CNEOS, asteroidul măsoară între 3,6 și 8,2 metri. Potrivit experților NASA, orice asteroid mai mic de 24 de metri ar avea mai multe șanse să ardă în atmosfera Pământului decât să atingă solul.

Deoarece se așteaptă ca asteroidul să treacă pe lângă atmosfera Pământului, pasionații de astronomie vor putea vedea Asteroidul 2023 BU trecând pe lângă cer datorită proiectului Virtual Telescope Project. VTP este un set de telescoape robotizate cu sediul în Ceccano, Italia, care sunt accesibile online, configurate pentru ca oamenii să aibă propria experiență astronomică din confortul caselor lor. Transmisiunea în direct a asteroidului de la VTP va începe joi, 26 ianuarie, la ora 19.15.

V-a trezit suspiciuni culoarea puilor din magazine?

Observator » Stiinta » Un asteroid va trece la aproximativ 3.500 de kilometri de Pământ. Este al patrulea cel mai apropiat de planeta noastră din istorie