Meniu
Search
x

Cum a reușit un client Fastly să strice internetul în lume timp de o oră. A generat pierderi de 1 miliard de dolari

Pana de internet ce a avut loc marţi la nivel mondial şi a dus la imposibilitatea accesării mai multor siteuri a fost cauzată de un client al companiei Fastly în urma actualizărilor unor setări pe care acesta le-a efectuat, au declarat reprezentanţii organizaţiei.

De Redactia Observator la 10.06.2021, 16:45

O eroare din codul Fastly a apărut la mijlocul lunii mai și a rămas latentă până în urmă cu două zile, potrivit şefului infrastructurii companiei, Nick Rockwell. Momentul în care clientul şi-a actualizat setările a generat eroarea care a dus ulterior la defectarea a 85% din reţeaua companiei, relatează The Guardian.

"Pe 12 mai, am început o implementare de software care a generat o eroare ce putea fi declanșată de o posibilă configurare improprie a unui anumit client. La începutul zilei de 8 iunie, un client a introdus o modificare a configurării care a declanşat eroarea, ceea ce a determinat ca 85% din rețea să afişeze diferite erori. Am detectat problema într-un minut, apoi am identificat și izolat cauza. După 49 de minute, 95% din rețeaua noastră funcționa normal”, a spus Nick Rockwel. 

Amazon a înregistrat pierderi de 6.800 de dolari pe secundă

CDN-ul, rețeaua de distribuție a conținutului operată de Fastly este una dintre cele mai mari de pe piață, alături de rețele similare operate de Akamai, Cloudflare și Amazon's CloudFront, toate funcţionând pe acelaşi principiu - că internetul este mai rapid și mai stabil dacă utilizatorii se pot conecta la servere apropiate fizic de aceștia, optimizate pentru a gestiona mai mult trafic. Înmod normal, acest lucru nu numai că reduce timpul de încărcare, ci permite, de asemenea, operatorilor CDN, cu experiență în gestionarea infrastructurii de internet, să preia sarcina de a gestiona amenințările de securitate și creșterile neașteptate ale traficului. Dar pana de internet de marți a evidențiat riscurile care apar atunci când infrastuctura critică ajunge să fie gestionată de câteva companii. 

Pe acelaşi subiect

Întreruperea netului a dus la o creștere a prețului acțiunilor Fastly, cu 12% în cursul zilei de marți. Creşterea ar putea fi datorată timpului relativ eficient de răspuns pentru rezolvarea problemei, lucru care a atras atenţia investitorilor ce au conştientizat amploarea afacerii Fastly, mărindu-i acesteia portofoliul de clienţi.

Cu toate acestea, pana de internet ce a avut loc marţi ar fi adus pierderi uriaşe pentru clienţii companiei. Doar Amazon ar fi înregistrat o pierdere de până la 32 de milioane de dolari, potrivit unor calcule realizate de agenţia de SEO Reboot.

„Cercetările noastre estimează că Amazon ar fi pierdut peste 6.800 de dolari în fiecare secundă în care platforma era inaccesibilă”, a spus Naomi Aharony, directorul general al agenției. Comercianții din întreaga lume ar fi pierdut aproape 1 miliard de dolari în ora în care internetul s-a stricat, potrivit companiei de curierat ParcelHero.

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News!

Observator » Tehnologie » Cum a reușit un client Fastly să strice internetul în lume timp de o oră. A generat pierderi de 1 miliard de dolari