Video Noua "carte de vizită" a monumentelor din România. Atrage o mulţime de turişti străini şi din ţară
Recenziile online sunt noua carte de vizită. 90% dintre turişti se uită la comentariile lăsate pe internet, acestea fiind adesea factorul final care îi determină pe potenţialii clienţi să viziteze o locaţie. În cazul a nouă castele şi cetăţi din România, părerile pozitive exprimate online s-au tradus nu doar printr-un număr mai mare de turişti ci şi printr-un premiu venit din partea Google.
Google a anunțat câștigătorii celei de-a treia ediții a Recenziei de Aur, un proiect anual prin care premiază cele mai apreciate locații de pe Google Maps. În Oltenia, trofeul a ajuns în Cetatea Medievală a Severinului.
Monumente istorie, premiate de Google
"Merită, categoric merită. E foarte frumoasă, curat, întreţinut, se vede că e întreţinut, se vede că e aranjată cu bun gust, muzică ambientală care pe mine m-a cucerit de la intrare", spune un turist. "Suntem din Franţa, am vizitat localităţile de-a lungul Dunării şi am văzut că putem vizita şi cetatea", povesteşte un turist străin.
"Ne interesează foarte mult să ne axăm pe promovarea online. Anual sunt între 15.000 şi 20.000 de turişti. Anul acesta avem o creştere semnificativă şi datorită evenimentelor pe care am început să le organizăm săptămânal", a declarat Delia Rîmniceanu, manager Palatul Culturii "Teodor Costescu".
- Apa mării e încă rece. Turiştii de pe litoral se plâng că au dat banii degeaba, ca să îngheţe de frig: "Vrem...
- Cele două oraşe din România unde poţi merge într-o vacanţă de lux la cel mai mic preţ din Europa
- Un tânăr a adus magia din Bali în România. Turişti din toată lumea ajung aici, cuceriţi de resortul modern: "E...
Destinaţia câştigătoare din fiecare regiune a României a fost cea care a avut cel mai mare număr de recenzii pe Google Maps şi un rating de peste 4,5 stele.
"Timişoara, un oraș mare şi cosmopolit ştie ce să le ofere turiştilor atunci când vine vorba despre istoria sa. Bastionul Theresia este unul dintre edificiile rămase din perioada habsburgică. După ce a fost reabilitat în 2010 a intrat şi mai mult în atenţia vizitatorilor, iar acum în anul Capitalei Europene a Culturii, distincţia oferită de Google îi oferă şi mai multă notorietate. Este, practic, un super loc", spune Iulia Pop, reporter Observator.
"Bastionul face parte din categoria monumentelor istorice care a rămas intactă de prin 1732, au început ei construcţia cetăţii. Este practic singura poartă o oraşului, Bastionul Theresia, care a rămas intactă de atunci", explică Simona Mocioalcă, ghid turistic.
Şi Cetatea Medievală din Oradea a cucerit turiştii. "Doar în luna mai am avut aproape 14.000 de review-uri. Cel mai important eveniment al Cetăţii Oradea este festivalul medieval, unde anul acesta am avut peste 30.000 de vizitatori la începutul lunii iulie", spune Alexandru Chira, director executiv Visit Oradea.
"Vin deseori aici la plimbare pentru că e curat, e foarte frumos amenajat, intru în sălile de expoziţii. Îl merită din plin, chiar merită, ştiu din aproape, ştiu cât se implică şi cât efort fac să organizeze lucruri foarte bune", spune un turist. "Mă bucur foarte mult pentru premiu, sunt mândră de oraş, mândră de cetate, mândră de tot. O recenzie bună aduce turiști", crede o femeie.
Printre monumentele istorice câştigătoare s-au numărat şi Castelul Peleș, Cetatea de Scaun a Sucevei şi Palatul Culturii din Iași.
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰