Antena Meniu Search
x

Video Soluții inteligente pentru fluidizarea traficului. București, pe locul 11 în topul celor mai aglomerate orașe din lume

Un studiu recent arată că Bucureştiul este pe locul 11 în lume, când vine vorba de timpul irosit de şoferi în ambuteiaje. Şi nu este singurul oraş din ţară unde traficul este de coşmar.

de Liviu Redeleanu

la 06.02.2022, 09:40

Vezi și

Vorbim despre trafic, un subiect care pare fără rezolvare, dar să ştiţi că totuşi câteva soluții există. Unele sunt deja implementate în alte ţări, pentru altele mai avem de aşeptat. Dar toate au la bază tehnologia. Pentru că aici vorbim despre tehnologie, nu vom discuta deloc despre eficienţa agentului de circulație din mijlocul intersectiei și nici despre lucruri elementare care ţin de urbanism, cum ar fi că dezvoltarea urbană trebuie să fie strâns corelată cu dezvoltarea infrastructurii de transport.

Acum vom vorbi exclusiv despre soluțiile inteligente pentru trafic. Aplicaţii smart folosim deja, cum ar fi cele de navigație, ca Waze sau GoogleMaps. Doar că acestea ne arătă mai degrabă că este foarte aglomerat şi că va dura mai mult să ajungem dintr-un loc în altul. Lucru pe care îl anticipam deja. Aşadar, lipsteşte un sistem avansat de management al traficului. O aplicaţie care să integreze diferite tipuri de transport şi care să vină cu soluţii concrete, astfel încât utilizatorul să poată lua decizii mai informate, mai sigure şi mai coordonate.

Budapesta dezvoltă un sistem de fluidizare a traficului

Pentru că unul dintre obiectivele oraşelor inteligente este de a avea şi o reţea de transport cât mai inteligentă şi mai eficientă, ne uităm astăzi la câteva soluţii, care implementate, pot rezolva problema traficului din marile metropole. Soluții pentru problema traficului se caută peste tot în lume, mai ales în marile oraşe, sufocate de maşini. Direcția spre care se îndreaptă cu toţii este implementarea unor sisteme inteligente de transport, care includ senzori, camere video și centre de comandă. Astfel traficul poate fi monitorizat, iar inteligenţa artificială vine cu soluţii.

Pe acelaşi subiect

Administratia din Budapesta a anunțat recent ca lucrează la un astfel de sistem care să fluidizeze traficul. În plus, are în plan şi o aplicație mobilă pentru șoferi, care să îi avertizeze cu privire la pericolele de pe şosele, dar şi dacă există o variantă mai bună sau mai rapidă către destinaţia finală. Totul ar urma să fie interconectat.

Sunt alții care cred ca soluția se află mai degrabă în aer. O companie suedeză a construit primul vehicul electric personal, care poate zbura şi la care poate avea acces oricine. Ba mai mult, compania susţine că tehnicile de zbor pot fi învăţate în doar 5 minute, nu este nevoie de experienţă de pilot şi nici măcar de permis de conducere. Jetson One decolează și aterizează pe verticală și este manevrat cu ajutorul unui fel de joystick. Inventatorii săi speră ca, în viitor, acesta să înlocuiască mașinile tradiționale. Deja s-au vândut 150 de unități, cele mai multe în Statele Unite.

Alte companii au construit maşini care se pot deplasa şi la sol, dar şi în aer

Alte companii au construit maşini care se pot deplasa şi la sol, dar şi în aer. Un exemplu vine din Slovacia. După 70 de ore petrecute în teste și peste 200 de decolări și aterizări reușite, AirCar este prima maşină care a primit undă verde pentru zboruri pe cerul Europei. Vehiculul se transformă din automobil în aparat de zbor în mai puțin de trei minute şi poate transporta doi pasageri. Versiunea de serie ar urma să fie disponibilă pe piață de anul viitor. Există idei inovative și în ceea ce privește transportul în comun. De la autobuze care pot circula peste traficul obișnuit, până la capsule suspendate sau reţele de tip hyperloop. Dar pentru acestea vom mai avea de aşteptat.

Aţi văzut, soluții care îşi propun să rezolve o parte dintre problemele din trafic, sau chiar să le evite cu totul, există. Nu ştiu însă în cât timp ar putea ajunge şi la noi. Dar ştiu că avem mare nevoie, cel puţin în Capitală. Anul trecut, Bucureștiul era pe locul 11 în lume, într-un top al celor mai aglomerate oraşe raportat la timpul pierdut în trafic. Mai exact, în fiecare an, șoferii din București pierd în medie 4 zile în blocajele din trafic.  

Dacă s-ar implementa câteva soluții, am vedea probabil schimbări rapide destul de ușor. Până la urmă plecăm de la un nivel foarte jos, de la semafoare care au inteligenţa beculeţelor din bradul de Crăciun. Poate luăm exemple din oraşe care nu sunt deloc departe de România.

Ți-a plăcut acest articol?

Like
Întrebarea zilei

V-a trezit suspiciuni culoarea puilor din magazine?

Observator » UseIT » Soluții inteligente pentru fluidizarea traficului. București, pe locul 11 în topul celor mai aglomerate orașe din lume