Antena LIVE

Curs valutar

10 cifre statistice și tehnici de manipulare a clienților. Ce trucuri folosesc magazinele

Începând cu Black Friday, România a intrat în sezonul reducerilor de prețuri și a ofertelor promoționale.

De la 11.01.2016, 10:07
WhatsApp

Începând cu Black Friday, România a intrat în sezonul reducerilor de prețuri și a ofertelor promoționale.

După reducerile masive sau doar ipotetice de Black Friday, majoritatea magazinelor au oferit discounturi în perioada sărbătorilor de iarnă, iar luna ianuarie este caracterizată prin dorința retailerilor de lichidare a stocurilor.

Cu toate acestea, majoritatea companiilor din România ignoră o serie de cifre statistice de care managerii inteligenți țin cont atunci când doresc să ofere clienților produse la prețuri reduse sau când realizează planul financiar pentru 2016.

93% dintre cumpărători folosesc un voucher de reduceri în decurs de un an

Cele mai multe persoane doresc să cumpere produse ieftine. Sau, după cum afirmă experții în psihologia consumatorului, fiecărei persoane îi place să creadă că „a făcut o afacere”, chiar dacă realitatea este cu totul alta. Cardurile de fidelitate și voucherele de reduceri devin, astfel, o adevărată afacere pentru companii și le oferă clienților senzația că sunt cumpărători pragmatici. După cum vedem pe printcard.ro, companiile au la dispoziție o largă paletă de opțiuni pentru a pune în practică o astfel de strategie de marketing, de la oferirea voucherelor de reducere până la achiziționarea unor imprimante performante de carduri.

O creștere de 50% a cantității este similară cu un discount de 33%

Aceasta este realitatea matematică, însă comsumatorii nu își dau seama de asta și vor opta, de obicei, pentru o cantitate cu 50% mai mare în loc să plătească mai puțin cu 33%.

Poți vinde cu 73% mai mult dacă oferi un bonus

Un studiu citat de publicația The Economist a demonstrat o creștere cu 73% a vânzărilor unei loțiuni care a fost livrată la pachet cu un bonus de cantitate. Consumatorii au preferat o cantitate mai mare a produsului, deși au plătit mai mult pentru asta, iar un calcul simplu le-ar fi demonstrat că nu câștigă nimic dintr-o astfel de alegere.

30% dintre oameni cumpără pentru a câștiga ceva și 70% cumpără pentru a rezolva oproblemă

Atunci când apelează la strategia cantității bonus, retailerii inteligenți oferă informații și despre modul în care produsele pe care le comercializează rezolvă o anumită problemă sau simplifică viața de zi cu zi.

Mesajele de marketing influențează deciziile cumpărătorilor

În strategiile cu privire la reducerile de preț, echipele de vânzări și de marketing trebuie să sublinieze cuvântul ”gratuit”. Spre exemplu, în loc să transmită mesajul „50% reducere”, ar avea un succes mai mare dacă ar comunica potențialilor clienți următorul mesaj: „Cumperi un produs și primești încă unul gratuit!”. Din punct de vedere matematic, cele două situații sunt identice, însă oamenilor le pace să creadă că primesc produse pentru care nu trebuie să plătească.

70% dintre oameni folosesc săptămânal un discount trimis prin email

Statisticile arată că, indiferent de opiniile unor specialiști, consumatorii sunt receptivi la campaniile de marketing prin email.

75% dintre consumatori intra deseori pe mail pentru a afla despre eventualele reduceri de prețuri

Încă o cifră care dovedește puterea campaniilor de marketing prin email. Oamenii au ajuns să se bazeze pe căsuțele de email pentru a identifica adevăratele chilipiruri de pe piață.

55% dintre consumatorii sensibili la campaniile de marketing prin email își doresc reduceri de prețuri

Mai mult decât premii de loialitate și transport gratuit, consumatorii își doresc reduceri de prețuri.

Consumatorii sunt de 4-5 ori mai dispuși să cumpere un produs dacă au parte de transport gratuit

Transportul gratuit atrage clienții aproape la fel de mult ca oferirea unui produs gratis. Studiile au demonstrat că oamenii sunt mai dispuși să cumpere, de exemplu, un produs de 20 de lei decât un produs de 10 lei cu o taxă de transport de 10 lei.

Consumatorii asociază produsele aflate la reduceri cu lipsa calității

Consumatorii tind să creadă că produsele aflate la reducere sunt mai puțin performante decât cele vândute cu preț întreg. Retailerii trebuie să ofere o bună explicație pentru a justifica reducerile de prețuri. Consumatorii sunt, însă, sensibili la reducerile sezoniere, la oferte și la reducerile de prețuri pentru plata în avans.

Foto: Creative Commons

Redactia Observator

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie. ...

clienti magazine trucuri
Întrebarea zilei
Vei merge la vot în turul 2 al alegerilor prezidențiale?

DA

NU

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Stiri Sportive Citește și
Rezultate oficiale vot diasporă – alegeri preşedintele României! Pe cine au...
Fanatik.ro
Publicat 24.11.2024
Fețe, fețe la prezidențiale – Imagini inedite cu candidații la vot (Galerie...
spotmedia.ro
Publicat 24.11.2024
Nu vă lăsați mințiți
spotmedia.ro
Publicat 23.11.2024
Meteorologii Accuweather anunță 3 zile consecutive de ninsori și viscol în...
Gandul
Publicat 24.11.2024
Secretul succesului suveranistului Călin Georgescu la alegerile prezidențiale....
Adevărul
Publicat 24.11.2024
De ce Carmen Iohannis nu a votat alături de soțul său, Klaus Iohannis, la...
A1
Publicat 24.11.2024
Horoscopul zilei de 25 noiembrie 2024. Peștii sunt perfecționiști. Află ce se...
CaTine
Publicat 24.11.2024
Andrei Rotaru și Cristina, femeia pe care a părăsit-o pentru ispita Diandra, au...
spynews.ro
Publicat 22.11.2024
S-au aliat OFICIAL cu Kosovo împotriva României în războiul de la TAS:...
GSP
Publicat 22.11.2024
Alegeri prezidențiale 2024. Exit-poll, la ora 21.00. Marcel Ciolacu și Elena...
Click.ro
Publicat 24.11.2024
Cel mai sănătos fruct din lume. Are un scor nutrițional de 96 din 100
Useit
Publicat 24.11.2024
Doliu în lumea artistică din România! Artistul a suferit un infarct înaintea...
Redacţia.ro
Publicat 23.11.2024
Ce așteptări au românii de la noul președinte al țării: „O viață mai...
libertatea.ro
Publicat 24.11.2024
Cher a vorbit despre singurul bărbat care s-a despărțit de ea: „Am fost...
ZU
Publicat 24.11.2024
Biscuiți cu dovleac copt și ciocolată, plini de savoare și culoare
Hello taste
Publicat 24.11.2024
6 sfaturi pentru a reduce timpul petrecut de copii în fața ecranului
Deparinti
Publicat 24.11.2024
Cine este Călin Georgescu, independentul care l-a învins și pe George...
ziare.com
Publicat 24.11.2024
Cine pleacă din distribuția seriei Golden Boy – Dragoste rebelă. Este vorba...
Happy
Publicat 22.11.2024
Nouria Nouri, fosta soție a lui Daniel Iordăchioaie, și-a cunoscut actualul...
DIVA
Publicat 23.09.2024
Lipsa de fier: simptome care trebuie să-ți dea de gândit
Medicool
Publicat 24.11.2024