10 cifre statistice și tehnici de manipulare a clienților. Ce trucuri folosesc magazinele
Începând cu Black Friday, România a intrat în sezonul reducerilor de prețuri și a ofertelor promoționale.
Începând cu Black Friday, România a intrat în sezonul reducerilor de prețuri și a ofertelor promoționale.
După reducerile masive sau doar ipotetice de Black Friday, majoritatea magazinelor au oferit discounturi în perioada sărbătorilor de iarnă, iar luna ianuarie este caracterizată prin dorința retailerilor de lichidare a stocurilor.
Cu toate acestea, majoritatea companiilor din România ignoră o serie de cifre statistice de care managerii inteligenți țin cont atunci când doresc să ofere clienților produse la prețuri reduse sau când realizează planul financiar pentru 2016.
93% dintre cumpărători folosesc un voucher de reduceri în decurs de un an
Cele mai multe persoane doresc să cumpere produse ieftine. Sau, după cum afirmă experții în psihologia consumatorului, fiecărei persoane îi place să creadă că „a făcut o afacere”, chiar dacă realitatea este cu totul alta. Cardurile de fidelitate și voucherele de reduceri devin, astfel, o adevărată afacere pentru companii și le oferă clienților senzația că sunt cumpărători pragmatici. După cum vedem pe printcard.ro, companiile au la dispoziție o largă paletă de opțiuni pentru a pune în practică o astfel de strategie de marketing, de la oferirea voucherelor de reducere până la achiziționarea unor imprimante performante de carduri.
O creștere de 50% a cantității este similară cu un discount de 33%
Aceasta este realitatea matematică, însă comsumatorii nu își dau seama de asta și vor opta, de obicei, pentru o cantitate cu 50% mai mare în loc să plătească mai puțin cu 33%.
Poți vinde cu 73% mai mult dacă oferi un bonus
Un studiu citat de publicația The Economist a demonstrat o creștere cu 73% a vânzărilor unei loțiuni care a fost livrată la pachet cu un bonus de cantitate. Consumatorii au preferat o cantitate mai mare a produsului, deși au plătit mai mult pentru asta, iar un calcul simplu le-ar fi demonstrat că nu câștigă nimic dintr-o astfel de alegere.
30% dintre oameni cumpără pentru a câștiga ceva și 70% cumpără pentru a rezolva oproblemă
Atunci când apelează la strategia cantității bonus, retailerii inteligenți oferă informații și despre modul în care produsele pe care le comercializează rezolvă o anumită problemă sau simplifică viața de zi cu zi.
Mesajele de marketing influențează deciziile cumpărătorilor
În strategiile cu privire la reducerile de preț, echipele de vânzări și de marketing trebuie să sublinieze cuvântul ”gratuit”. Spre exemplu, în loc să transmită mesajul „50% reducere”, ar avea un succes mai mare dacă ar comunica potențialilor clienți următorul mesaj: „Cumperi un produs și primești încă unul gratuit!”. Din punct de vedere matematic, cele două situații sunt identice, însă oamenilor le pace să creadă că primesc produse pentru care nu trebuie să plătească.
70% dintre oameni folosesc săptămânal un discount trimis prin email
Statisticile arată că, indiferent de opiniile unor specialiști, consumatorii sunt receptivi la campaniile de marketing prin email.
75% dintre consumatori intra deseori pe mail pentru a afla despre eventualele reduceri de prețuri
Încă o cifră care dovedește puterea campaniilor de marketing prin email. Oamenii au ajuns să se bazeze pe căsuțele de email pentru a identifica adevăratele chilipiruri de pe piață.
55% dintre consumatorii sensibili la campaniile de marketing prin email își doresc reduceri de prețuri
Mai mult decât premii de loialitate și transport gratuit, consumatorii își doresc reduceri de prețuri.
Consumatorii sunt de 4-5 ori mai dispuși să cumpere un produs dacă au parte de transport gratuit
Transportul gratuit atrage clienții aproape la fel de mult ca oferirea unui produs gratis. Studiile au demonstrat că oamenii sunt mai dispuși să cumpere, de exemplu, un produs de 20 de lei decât un produs de 10 lei cu o taxă de transport de 10 lei.
Consumatorii asociază produsele aflate la reduceri cu lipsa calității
Consumatorii tind să creadă că produsele aflate la reducere sunt mai puțin performante decât cele vândute cu preț întreg. Retailerii trebuie să ofere o bună explicație pentru a justifica reducerile de prețuri. Consumatorii sunt, însă, sensibili la reducerile sezoniere, la oferte și la reducerile de prețuri pentru plata în avans.
Foto: Creative Commons
Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰