Antena LIVE

Curs valutar

Video

Întârzieri la 40% din zborurile locale în luna august. Aeroportul cu cele mai multe curse anulate

În prime două săptămâni din luna august, aproape jumătate, mai exact 4 din 10 zboruri interne au avut întârzieri. Cele mai multe schimbări de program au fost pe aeroportul din Bucureşti, cel mai mare terminal din ţară. Când vine vorba de anulări de curse, Iaşi e pe primul loc, cu o rată de circa 3% din totalul zborurilor. Cele mai multe decalări sunt cauzate de sosirea târzie a aeronavelor sau a echipajului, potrivit Eurocontrol. 

De la 23.08.2023, 22:46
WhatsApp
Vezi și:

În perioada 1 iunie – 15 august, circa 40% din zborurile care au aterizat sau decolat de pe aeroporturile locale au avut întârzieri, iar 2% din zborurile programate au fost anulate în aceeaşi perioadă, potrivit datelor Eurocontrol. Vara acestui an a venit cu o altă rundă de provocări pentru cei care au ales în acest an să meargă în vacanţe cu avionul.

Întârzieri la 40% din zborurile locale

Spaţiul public a fost inundat de situaţii şi imagini din aeroporturi cu pasageri furioşi cărora zborul le-a fost întârziat chiar şi ore sau cursa a fost anulată. Mai mult, nervii pasagerilor au fost şi mai mult întinşi odată ce au aflat că operatorii aerieni nu le oferă compensaţii, cazare sau masă, ci trebuie să se descurce.

În urma anulării multor zboruri, în special de către compania Wizz Air, cel mai mare operator aerian de pe plan local, Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului a îndemnat pasagerii afectaţi de zborurile cu probleme să se adreseze şi să facă sesizări Centrului European al Consumatorilor din România, adică o filială a Centrului European al Consumatorilor.

Pe acelaşi subiect

„Acest site este pus la dispoziţia consumatorilor ro­mâni de Uniunea Europenă, pentru rezolvarea pro­ble­me­lor şi recuperarea prejudiciilor. Este important de reţinut că ANPC nu poate interveni şi nu poate aplica amenzi în acest caz, deoarece Wizz Air nu are repre­zen­tanţă în România.“

„Cetăţenii români pot sesiza Centrul European al Consumatorilor România atunci când întâmpină probleme cu un produs sau un serviciu achiziţionat dintr-un alt stat european; vor să ştie ce drepturi au în timpul unor călătorii în alt stat European; vor să depună o plângere împotriva unei companii europene, în vederea soluţionării problemei“, au anunţat reprezentanţii ministerului pe pagina de Facebook a Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului.

Discuţia despre sancţionarea companiilor aeriene a apărut încă de anul trecut, când Blue Air a primit o amendă record de 2 milioane euro de la ANPC pentru anularea zborurilor. Instituţia spunea, la acea vreme, că nu poate aplica sancţiuni altor companii aeriene străine pentru că nu au sediul sau un punct de lucru în România. Wizz Air este cea mai mare companie aeriană locală, operând pe mai bine de jumătate din aeroporturile locale, iar cea mai mare bază aeriană din reţeaua companiei se află la Bucureşti. Cu toate acestea, ANPC nu poate dispune sancţiuni.

Ministerul a îndemnat pasagerii să se adreseze Centrului European al Consumatorilor, însă filiala locală spune că ea nu poate aplica sancţiuni pentru neregulile companiilor aeriene.

„ECC România, asemeni celorlalte Centre din Reţeaua ECC, face doar soluţionare pe cale amiabilă. Solicitările consumatorilor sunt analizate, apoi, dacă este cazul, sunt instrumentate împreună cu Centrul din statul unde are sediul comerciantul. Centrul din statul unde are sediul comerciantul ia legătura cu acesta şi încearcă găsirea unei soluţii pe cale amiabilă. În cazul în care o soluţie pe cale amiabilă nu este posibilă, consumatorii sunt direcţionaţi către autorităţile relevante, dacă există, sau li se oferă informaţii cu privire la celelalte mijloace de soluţionare existente (soluţionare alternativă a litigiilor, procedura europeană privind cererile cu valoare redusă, procedura normală prin instanţă etc.)“, spun reprezentanţii Centrului European al Consumatorilor din România la solicitarea ZF.

Centrul European a primit în perioada 1 iunie – 18 august 481 de sesizări de la cetăţeni români împotriva unor companii aeriene cu sediul în alte state membre ale Uniunii Europene. Cele mai reclamate companii au fost Wizz Air, Ryanair şi Lufthansa. „Consumatorii au sesizat: 41% anulări, 26% întârzieri, 10% alte probleme (legate de rezervări, check-in online, credite de zbor etc.), 5% refuz la îmbarcare, 3% bagaje pierdute“, spun reprezentanţii Centrului European.

Principalele cauze ale întârzierii zborurilor, spun reprezentanţii Eurocontrol, sunt reacţionare, adică întârzieri cauzate de sosirea târzie a aeronavelor, a echipajului, a pasagerilor sau a bagajelor din călătoriile anterioare, cât şi întârzieri cauzate direct de compania aeriană.

Companiile low-cost alocă o singură aeronavă chiar şi pe 6-8 segmente, asta înseamnă că, dacă primul zbor al aeronavei are întârziere, va afecta toate celelalte zboruri pe care aeronava respectivă va trebui să le opereze în acea zi.

Aeroportul din Bucureşti, cel mai mare terminal după numărul de pasageri, a avut în perioada menţionată cele mai multe zboruri întârziate raportat la numărul de curse programate. Însă, la capitolul anulări, Aeroportul din Iaşi este pe primul loc, cu o rată a anulărilor de 2,9%. Pe aeroportul din Iaşi, cele mai multe curse sunt operate de Wizz Air.

Redactia Observator

Observator  - Despre oameni, știrile așa cum trebuie să fie. ...

aeroport avioane
Întrebarea zilei
Mergeți duminică la vot?

Da

Nu

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Stiri Sportive Citește și
Ce să pui în butoiul cu varză murată ca să nu se acrească prea tare. Trucul...
Fanatik.ro
Publicat 22.11.2024
Colonel american: Rusia are tot dreptul să atace NATO acum
spotmedia.ro
Publicat 21.11.2024
Culmea birocrației: O fetiță trecută, din greșeală, băiat în certificatul...
spotmedia.ro
Publicat 20.11.2024
Ce se întâmplă cu toți pensionarii din România cu pensii mai mici de 3.000 de...
Gandul
Publicat 21.11.2024
Premieră în bătălia pentru Cotroceni. Sociolog din Elveția: „Candidații...
Adevărul
Publicat 22.11.2024
Ce a transmis fiica Elenei Lasconi după apariția la dezbaterea prezidențială....
A1
Publicat 21.11.2024
Horoscopul zilei de 23 noiembrie 2024. Gemenii primesc vești bune. Află ce se...
CaTine
Publicat 22.11.2024
Bianca Drăgușanu, primele declarații după ce poliția a fost chemată la...
spynews.ro
Publicat 21.11.2024
S-au aliat OFICIAL cu Kosovo împotriva României în războiul de la TAS:...
GSP
Publicat 22.11.2024
Clădirea emblematică din București, demolată. Palatul impunător a fost...
Click.ro
Publicat 21.11.2024
Temperatura ideală pentru centrala termică. La cât să o setezi pentru a nu-ți...
Useit
Publicat 19.11.2024
Care este numele real al lui Culiță Sterp. Ce apare în buletinul lui, de fapt
Redacţia.ro
Publicat 21.11.2024
„Geoană, Ciolacu… Ciucă… George Simion… Și femeia aia, cum o...
libertatea.ro
Publicat 22.11.2024
Selena Gomez își vede viitorul alături de Benny Blanco: „Este cel mai sigur...
ZU
Publicat 22.11.2024
Chec de post cu dovleac copt, foarte aromat și colorat
Hello taste
Publicat 22.11.2024
Au început să intre banii pe cardurile educaționale. Peste 650.000 de părinți...
Deparinti
Publicat 22.11.2024
Amnistia fiscală ratează țintele Guvernului. Câștigurile imaginate...
ziare.com
Publicat 22.11.2024
Cine pleacă din distribuția seriei Golden Boy – Dragoste rebelă. Este vorba...
Happy
Publicat 22.11.2024
Nouria Nouri, fosta soție a lui Daniel Iordăchioaie, și-a cunoscut actualul...
DIVA
Publicat 23.09.2024
Ce este implantul dentar. Cui i se recomandă și cum se efectuează
Medicool
Publicat 22.11.2024