Antena LIVE

Românii au făcut cumpărături online de 6,3 miliarde de euro în 2022. Cele mai căutate categorii de produse

Românii au făcut cumpărături online în valoare de 6,3 miliarde de euro în 2022, sumă în creştere faţă de anul 2021, în care s-au raportat 6,2 miliarde de euro, arată datele celui mai nou raport întocmit de către GPeC, Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) şi principalii jucători din domeniu, relatează Agerpres. Cele mai importante creşteri din ultimul deceniu în ceea ce priveşte comerţul online s-au înregistrat în Estonia (+47%), Ungaria (+43%), Cehia (+41%) şi România (+41%). 

De la 17.03.2023, 11:55
Românii au făcut cumpărături online de 6,3 miliarde de euro în 2022. Cele mai căutate categorii de produse Shutterstock

Potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică (INS), citate în comunicat, două treimi (66%) dintre utilizatorii de internet au plasat cel puţin o comandă online, în 2022, în creştere cu 8,7 puncte procentuale, de la 57,3% cât s-a înregistrat în 2021. Din acest punct de vedere, România a devansat Bulgaria (41%), Turcia (42%) şi Italia (49%), după cum arată şi statistica Eurostat.

În acelaşi timp, studii private realizate în 2023 indică faptul că ponderea internauţilor care ar fi comandat cel puţin o dată online în ultimul an a ajuns deja la 79%. Dintre aceştia, 25% au cumpărat şi de la magazine online aflate pe continentul european, în creştere faţă de 21%, în 2021, arată o cercetare iSense Solutions, realizată pentru GPeC, derulată în septembrie 2022.

Cele mai importante creşteri din ultimul deceniu: Estonia, Ungaria, Cehia şi România 

La nivel european, în ultimii zece ani numărul cumpărătorilor online a crescut cu 20 de puncte procentuale, de la 55% în 2012, la 75% în 2022. Cele mai importante creşteri din ultimul deceniu s-au înregistrat în Estonia (+47%), Ungaria (+43%), Cehia (+41%) şi România (+41%).

Pe acelaşi subiect

Potrivit Eurostat, cele mai importante trei categorii de produse şi servicii comandate online, în 2022, la nivel european au fost: îmbrăcăminte şi încălţăminte (inclusiv accesorii şi articole sportive) - cu pondere de 42%; livrări de la restaurante, fast food sau servicii de catering (19%) şi beauty (cosmetice, wellness) - pondere de 17%.

Totodată, din statisticile 2Performant reiese că, în medie, românii au cheltuit, anul trecut, 70,75 de euro pentru cumpărăturile efectuate de pe desktop, comparativ cu 66,67 de euro, în 2021. În cazul tranzacţiilor efectuate de pe telefonul mobil, valoarea coşului mediu a fost de 46,48 de euro, în 2022, aproape similar cu 46,47 de euro, cu un an în urmă.

Mobilul depăşeşte desktop-ul

În ceea ce priveşte instrumentul utilizat pentru achiziţiile online, 76,7% din total au fost efectuate de pe telefonul mobil, în creştere de la 69,8% cât s-a înregistrat în 2021. De asemenea, traficul magazinelor online româneşti este generat în proporţie de peste 80% de către dispozitivele mobile, în creştere de la 75,5%, în 2021. În cazul magazinelor online consacrate consultate de GPeC, traficul generat de telefoanele mobile depăşeşte 85%.

Şi din punct de vedere valoric, mobilul depăşeşte desktop-ul, cu o pondere de 68,3% din valoarea tranzacţiilor online în comerţul electronic românesc, în timp ce 31,7% provin de pe desktop.

Pe parcursul anului 2022, compania de cercetare de piaţă iSense Solutions a derulat o cercetare cantitativă pe un eşantion de 1.025 de respondenţi, utilizatori de Internet cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani, eşantion reprezentativ la nivel urban. Din aceasta a reieşit faptul că principalele criterii în baza cărora consumatorii români aleg magazinele online de la care cumpără sunt: 81% - cel mai bun preţ; 72% - să existe modalităţi variate de livrare; 69% - uşurinţa navigării în site/user experience; 68% - timpul de livrare cât mai scurt; 66% - uşurinţa procesului de returnare a produselor.

Potrivit aceluiaşi studiu, înainte de a plasa o comandă, 54% din totalul respondenţilor caută activ păreri despre magazinul online de pe care urmează să cumpere şi spun că nu ar cumpăra deloc dacă nu ar găsi păreri ale altor clienţi despre magazin.

Previziuni pentru anul 2023

Ca previziuni pentru anul 2023, GPeC a identificat principalele trenduri în comerţul online românesc care ar putea ajuta magazinele online să îşi crească vânzările.

"E mai important ca oricând ca magazinele să dezvolte programe de loializare a clienţilor existenţi şi să se axeze pe a creşte gradul de recurenţă în locul achiziţiei de trafic nou, precum si încrederea în produsele şi serviciile oferite de magazinul online. De cele mai multe ori este şi economic aşa pentru că achiziţia unui client nou devine mai scumpă decât întreţinerea relaţiei cu clienţii existenţi, iar magazinele ar trebui să calculeze corect Customer Lifetime Value şi să se orienteze pe a-i ţine aproape pe clienţii care au cumpărat deja de la ele. Pentru a-şi maximiza vânzările este indicat ca, pe lângă propriul website, magazinele online să se orienteze şi către vânzarea în marketplace-uri (pot fi mai multe şi pot fi atât naţionale, cât şi internaţionale)", se precizează în raportul de specialitate.

Sursele cifrelor şi estimărilor de piaţă publicate în acest raport sunt: 2Performant, ARMO, Brand Finance, eMAG, Euromonitor, Eurostat, Global Data, GPeC, INS, iSense Solutions, McKinsey, PayU, Semrush şi Statista.

Ți-a plăcut acest articol?

cumparaturi internet romani vanzari
Întrebarea zilei
Când ţineţi post negru, renunţaţi inclusiv la apă?

Da

Nu

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Facebook WhatsApp LinkedIn Twitter Email
Stiri Sportive Citește și
Animalul din România pe care suntem obligați să-l vindem la export. Îl...
Fanatik.ro
Publicat 03.05.2024
Fabrica din România care a uimit întreaga lume. A inventat un sistem pentru care...
Fanatik.ro
Publicat 03.05.2024
Un nou test de sânge poate detecta osteoartrita cu până la opt ani înainte ca...
spotmedia.ro
Publicat 03.05.2024
HOROSCOP FINANCIAR Mai 2024: Zodiile care vor face avere și zodiile care riscă...
Gandul
Publicat 02.05.2024
Motivele uciderii lui Corneliu Zelea Codreanu. Cine l-a vrut mort pe liderul legionar
Adevărul
Publicat 03.05.2024
Ce a putut să găsească un tâmplar atunci când a dărâmat un perete în...
A1
Publicat 01.05.2024
Horoscopul zilei de 4 mai 2024. Gemenii sunt sfătuiți să nu mai amâne...
CaTine
Publicat 03.05.2024
Ele sunt fetița de patru ani și bunica ei, care au murit în Călărași, după...
spynews.ro
Publicat 03.05.2024
„Eram pedepsită constant”. Teodora Stoica spune cum a fost adolescența ei,...
GSP
Publicat 30.04.2024
Eroul român care a lansat celebra deviză „Pe aici nu se trece!”. Povestea...
Click.ro
Publicat 01.05.2024
Averea lui Bill Gates nu a mai fost atât de mică în 34 de ani. Ce a ajuns...
Useit
Publicat 03.05.2024
1 mai pe litoral 2024! Marile festivaluri și concerte ce deschid noul sezon estival
Money.ro
Publicat 23.04.2024
Tradiții și obiceiuri în Joia Mare. Ce este interzis să faci astăzi când...
Redacţia.ro
Publicat 02.05.2024
Politicianul care a schimbat cinci partide în zece ani. Plutonul candidaților...
libertatea.ro
Publicat 03.05.2024
Doja Cat a purtat o ținută îndrăzneață la o cină în New York....
ZU
Publicat 03.05.2024
Ouă umplute cu cremă de sfeclă roșie, cu hrean și nuci sau fistic
Hello taste
Publicat 03.05.2024
Deshidratarea la copiii mici: cum se manifestă și ce poți face
Deparinti
Publicat 03.05.2024
O femeie care a cumpărat o valiză pierdută în aeroport a dezvăluit tot...
ziare.com
Publicat 02.05.2024
Luis Fonsi nu-și mai dorește să vorbească despre fosta căsnicie cu Adamari...
Happy
Publicat 03.05.2024
Cum apar afecțiunile gastrointestinale. Cauze, simptome, metode de prevenție și...
Medicool
Publicat 03.05.2024
Florinel Coman l-a contactat pe Gigi Becali cu o cerere inadmisibilă! "Eşti...
orangesport.ro
Publicat 28.04.2024