Autostrada? NU SE VREA devine NU SE POATE!
Investiția în autostrăzi, am crezut până zilele trecute, că este condiționată de criterii economice. Calvarul autostrăzii Comarnic – Brașov, inclus în serialul EL FIGITIVO, plasează decizia într-o zonă ocultă. Din perioada comunistă a rămas expresia "NU SE VREA".
De Redactia Observator la 13.01.2017, 15:37Investiția în autostrăzi, am crezut până zilele trecute, că este condiționată de criterii economice. Calvarul autostrăzii Comarnic – Brașov, inclus în serialul EL FIGITIVO, plasează decizia într-o zonă ocultă. Din perioada comunistă a rămas expresia "NU SE VREA".
Enunțul care certifica îngroparea fără explicații a unui proiect benefic sau a unui film interesant era însoțit și de o privire semnificativă în sus, ceea ce însemna că de la Nicolae sau de la Elena Ceaușescu pleacă refuzul. De multe ori proiectul era stopat pe niveluri intermediare ale ierarhiei care judeca în locul Ceaușeștilor, pentru a nu-i irita cu verdictul unui refuz.
Acest "NU SE VREA" a fost pus pe Comarnic – Brașov sub o formă mult mai perfidă. La suprafață lucrarea avansa prin parcurgerea etapelor de proiect, negociere, montaje financiare, care dădeau speranța că Valea Prahovei va putea fi parcursă rapid, fără blocaje interminabile. Când a devenit, în ediția a doua, sub Guvernarea Ponta, o certitudine semnarea contractului, a pornit o ofensivă mediatică bine dirijată care prezenta construcția ca o spoliere cruntă a banului public. Băsescu lansa suspiciunea la modă-corupția-pe care nu a dovedit-o însă nimeni. Parchetul doamnei Kovesi înlătura cu dosare oamenii care susțineau în guvern proiectul.
Ponta mi-a declarat vexat, în 2014, într-o discuție din ianuarie 2014, când începuse tergiversarea deciziei pentru semnarea contracului - NU SE VREA. Cine nu vrea? Mi-a răspuns sec: Noi vrem, alții nu vor! După alte luni,în timpul unei călătorii, reluînd tema, mi-a spus că autostrada a fost îngropată de frică.Acum pricep mai exact ce nu putea să spună- lupta teribilă cu sistemul care îngropase autostrada. Mesagerul cui a fost generalul Coldea care-l amenința pe primul ministru cu arestarea, potrivit lui Ghiță, dacă nu renunță la Comarnic- Brașov devine un subiect de anchetă la ,,Stăpânii inelelor”. Vom afla destul de repede DACĂ SE VREA aflarea adevărului. În cazul mușamalizării uriașului scandal voi înțelege că România va sta în continuare sub semnul lui "NU SE VREA!".
Sintagma se întinde încet -încet și asupra autostrăzii Pitești-Sibiu, prezentată de binom ca alternativă de investiție acceptată de ,,europeni”.
Împinsă cu entuziasm de cei care criticau costurile lucrării Comarnic –Brașov, varianta de pe Valea Oltului ridică probleme tehnice greu de rezolvat.
În acest caz, ocultul "NU SE VREA" devine în opinia specialiștilor un argumentat "NU SE POATE!".
Dan Constantin