Cinci români au sunat în fiecare minut la 112, din cauza caniculei. Servicul de urgență, luat cu asalt de mii de oameni în ultimele trei săptămâni
Serviciul unic de urgență fost luat cu asalt de români, în primele trei săptămâni din luna iulie, pentru a cere ajutor din cauza caniculei, media fiind de cinci apeluri în fiecare minut.
De Redactia Observator la 25.07.2023, 12:21- Alege ce urmează! Tu eşti liderul! Marcel Ciolacu, candidatul PSD la alegeri, faţă în faţă cu Alessandra Stoicescu de la ora 19:30, la Antena 1
- Platforma care a prezis victoria lui Donald Trump scrie despre cine va câştiga alegerile în România. Clasamentul Polymarket
Potrivit unui comunicat al Serviciului de Telecomunicaţii Speciale, în perioada 1 - 23 iulie, la nivel naţional, operatorii STS ai Serviciul de urgenţă 112 au preluat 783.969 de apeluri, dintre care 396.690 (50,60%) au constituit cazuri de urgenţă. Dintre acestea, 183.833 au fost urgenţe medicale (46,34%). În contextul avertizărilor meteo de caniculă emise de la începutul lunii iulie, cea mai mare parte a apelurilor de urgenţă anunţate la 112 au vizat solicitări de asistenţă medicală din partea echipajelor de la Ambulanţă şi de la SMURD.
17 iulie, ziua cu cele mai multe apeluri la 112
Cele mai multe solicitări medicale s-au înregistrat în data de 17 iulie, când peste 7.504 de apelanţi au sesizat probleme respiratorii severe, persoane conştiente căzute sau cu probleme medicale în locuri publice, accidente determinate de caniculă, hipertermie, temperaturi extreme, precum şi urgenţe medicale diverse.
Încărcarea cea mai mare a activităţii Serviciului de urgenţă 112 s-a resimţit în judeţele din sudul şi vestul ţării, vizate de temperaturi extreme şi indice de disconfort ridicat.
Totodată, de la începutul lunii iulie, s-au intensificat apelurile de urgenţă care anunţă arderi necontrolate şi incendii de vegetaţie uscată. Astfel, luna aceasta au fost anunţate 3.071 de astfel de evenimente. Serviciul de Telecomunicaţii Speciale a luat în această perioadă mai multe măsuri tehnice şi operaţionale pentru a asigura transferul cu rapiditate al fiecărui caz către agenţiile responsabile - Ambulanţă, ISU-SMURD, Poliţie, Jandarmerie, Salvamont.
În medie, operatorii STS preiau apelurile la 112 în 4 secunde. Astfel, sunt adaptate permanent fluxurile de lucru între operatorii STS şi dispecerii agenţiilor de intervenţie şi se suplimentează, după caz, numărul de operatori în intervalele orare cu aflux de apeluri.