Esplanadă în faţa Gării de Nord, ultima idee a autorităţilor, în timp ce călătorii încă se confruntă cu mizeria din trenuri şi sălile de aşteptare
Pe-afară vopsit gardul, înăuntru leopardul. Pare că s-au rezolvat toate problemele cu care se confruntă călătorii din Gara de Nord, acum se lucrează la delicateţuri. Ultima idee: esplanadă în faţa gării. Asta în timp ce tencuiala cade de pe ziduri, iar oamenii sunt obligaţi să suporte o mizerie greu de descris pe peroane şi în sălile de aşteptare.
De Andreea Milea la 13.04.2021, 20:56- Cele mai importante știri ale zilei sunt la Observator 19, Antena 1
A plecat un tren din gară şi odată cu el şi promisiunile din ultimii ani. Cea mai importată dintre ele: modernizarea Gării de Nord pentru campionatul european de fotbal. Un proiect care a rămas doar la stadiul de vorbe.
Răzvan Cuc, fost ministru al Transporturilor: Toată modernizarea costa undeva. În jur de 30, 40 milioane de euro. Era pe fonduri europene iar banii pentru studiul de fezabilitate erau alocaţi. Din păcate nu l-a continuat nimeni.
Gara a rămas la fel, un focar de infecţie
Tânăr: Pe jos, e mizerie, si la băi. Cum ieşim din gară dăm de oamenii străzii iar seara, sincer să fiu, nu pot să spun că mă simt în siguranţă.
Reporter: Cum vi se pare că arată Gara de Nord din Capitală?
Bărbat: Neschimbată!
Iar trotuarul rulant care micşora distanţa dintre Gara de Nord şi Gara Basarab la un minut e muzeul neputinţei. Construit în urmă cu opt ani, a funcţionat doar un an. Vandalizările repetate l-au ţinut închis.
Trotuarul rulant din Gara de Nord, o investiţie pierdută, în valoare de 11 milioane de lei. Toată această zonă a fost vandalizată anul trecut iar acum a fost închisă de autorităţi în loc să fie reparată. Acelaşi dezastru şi-n exterior. Fără reparaţii de ani buni, pare o ruină.
Localnic: Acum 2 ani de zile au inchis aici gardul ăsta că au zis că tencuiala de aici cade. Într-un cuvânt? Lamentabil. Mizerie, neîngrijită, nevopsită de ani de zile.
Localnic: Eu am lucrat aici în 64.
Reporter: Cum era gara în 64?
Localnic: Cam tot la fel. Mai întreţinută atunci, că era mai nouă.
Autorităţi noi, alte promisiuni. Ultima idee: desfiinţarea a şase benzi de circulaţie pentru construirea unei esplanade în faţa gării. Tot în stadiul de vorbă e.
Clotilde Armand, primarul Sectorului 1: O gară are nevoie de o esplanadă, de un spaţiu mare unde ne întâlnim.
Ca de obicei, primul vinovat e greaua moştenire
Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor: Din păcate, eu nu am găsit în sertarul ministerului un plan, o viziune.
Din 14 miliarde de lei pe care le are Ministerul Transporturilor la dispoziţie în acest an, 1,4 miliarde sunt pentru modernizarea infrastructurii feroviare.