EXCLUSIV. Mărturia unui pasager din avionul TAROM lovit de fulger: "Am văzut pe geam o lovitură într-una din aripi"
Momente de panică aseară pentru pasagerii unei curse Bucureşti - Chişinău. Avionul Tarom a fost lovit de fulger la scurt timp de la decolare. Din motive de siguranţă, căpitanul a luat imediat decizia să întoarcă aeronava pe Otopeni. Observator a vorbit în exclusivitate cu unul dintre călători.
De Cristi Popovici la 25.03.2024, 19:44Sabina Cerbu, pasager: S-a auzit un sunet şi o lumină puternică. Erau oricum turbulenţe, că am intrat într-un nor, era şi ploaie.
Avocata Sabina Cerbu şi alţi 52 de pasageri au trecut prin clipe de groază la bordul avionului Boeing 737 care trebuia să ajungă la Chişinău.
Sabina Cerbu, pasager: Eu am văzut pe geam o lovitură într-una din aripi. A fost în faţă la fel lovit şi, ulterior, în aripă. Eu de pe geam am văzut o lovitură în aripă.
Aeronava, lovită de fulger după decolare
- Avion Tarom, lovit de fulger după decolare. Aeronava s-a întors pe Aeroportul Henri Coandă, nimeni nu a fost rănit
- Ce se schimbă de la 1 aprilie la călătoriile cu avionul în Spațiul Schengen. Reguli noi pentru minori
- Noul terminal de la aeroportul din Craiova, în flăcări. Construcţia nu a fost nici măcar inaugurată
Cristi Popovici, reporter Observator: Avionul Tarom a decolat de pe Otopeni la ora 10 și 6 minute. Pe o vreme ploioasă, a intrat într-un plafon de nori, iar pasagerii au început sa simtă imediat turbulenţe. După aproximativ 20 de minute de la decolare, aeronava a fost lovita de fulger. La 10:28, pilotul ia decizia sa se întoarcă pe Otopeni.
Aeronava a ajuns până deasupra judeţului Vrancea, iar de acolo a făcut cale întoarsă către Bucureşti.
Sabina Cerbu, pasager: Ăsta a fost momentul de panică, din motivul că nu s-a comunicat foarte exact care sunt problemele tehnice. A durat ceva, în aer, să facem cercuri, probabil ca să epuizeze combustibilul, ca să ajungem în siguranţă la sol.
Marius Popescu, specialist în aviaţie: Aeronavele sunt construite din aluminiu, este o conductivitate foarte puternică atunci când vine vorba de astfel de lovituri cu fulgerul. Curentul parcurge doar partea exterioară a fuselajului. Un raport al IATA spunea faptul că o aeronavă de pasageri este lovită minim o dată pe an de fulger.
Pasagerii au ajuns la destinaţie cu 3 ore întârziere
La Bucureşti, pasagerii au fost urcaţi într-un alt avion şi, cu 3 ore şi 10 minute întârziere, dar în siguranţă, au ajuns la Chişinău.
Cristi Popovici, reporter Observator: Reprezentanții Tarom spun ca niciun pasager sau membru al echipajului nu au fost afectaţi de acest incident. Totuși, avionul a fost reținut la sol pentru verificări suplimentare.
Liliana Gearap, pilot Tarom: Personalul tehnic a fost la avion când a parcat aeronava. Aeronava nu a prezentat niciun semn de defecţiune tehnică în momentul zborului.
Specialiştii în aviaţie spun că cele mai dese asemenea incidente au loc la decolare sau la aterizare, la altitudini cuprinse între 1,5 şi 5 kilometri. În 96% din cazuri, aeronavele zboară printre nori de tip Cumulonimbus. De obicei, piloţii evită zonele cu furtuni dar sunt şi cazuri în care trebuie să le traverseze.