Antena LIVE
Video

Măsuri "preventive", abia după ce pasagerii unui tren au fost la un pas de tragedie, în pasajul Prejmer. Reacţie la 8 zile după imaginile filmate de Observator

Măcinată de timp şi nepăsare, o grindă de zeci de tone a unui pod din judeţul Braşov s-a prăbuşit peste calea ferată. Un tren a oprit în ultimul moment înainte să o lovească. Construcţia şubredă era în plin proces de consolidare, dar autorităţile nu au considerat necesar să oprească circulaţia feroviară. Şi traficul de pe pod a fost interzis abia după ce, săptămâna trecută, o echipă Observator a atras atenţia asupra degradării vizibile a structurii de rezistenţă. 

De la 23.09.2022, 20:57

Grinda făcea parte din structura de rezistență a podului din apropierea localităţii Prejmer. Uriaşa piesă de infrastructură a căzut pe linia ferată care face legătura între Braşov şi Satu Mare. "Incidentul s-a petrecut chiar în fața trenului 4508, un tren Regio, care trebuia să ajungă de la Gheorgheni la Brașov. Mecanicul de tren spune că, în momentul respectiv, circulația feroviară nu era oprită și sunt mai puțin de 100 de metri de la locul în care a oprit trenul, până la locul în care a căzut grinda", a arătat Claudiu Loghin, reporter Observator.

La un pas de tragedie: grinda s-a prăbușit peste șine

Trenul circula cu locomotivă electrică și un vagon supraetajat. În garnitură erau mecanicul, șeful de tren și doi călători. Atenția mecanicului i-a salvat pe toţi de la un accident teribil. "A căzut în stâlp de ciment, pe linia ferată și s-au rupt sârmele, de sus. Când am ajuns cu trenul aici. Normal că m-am speriat", povesteşte o călătoare, în lacrimi. "N-a fost avertisment, doar am observat că-i căzut pe linie și asta-i tot", spune şeful de tren.

Lucrările de consolidare a podului au început pe 30 august. Administratorii au descoperit că marginile grinzilor sunt măcinate, exact în zona de rezistență. Nimeni nu s-a gândit însă să oprească traficul feroviar sau rutier care se desfăşoară sub pod. Întrebat dacă nu trebuia oprit traficul înainte să cadă grinzile, Marian Buzea, șef de punct de lucru, răspunde: "Nu lucram la mișcarea grinzilor. Lucram numai la eliberarea lor în vederea înlocuirii". 

Pe acelaşi subiect

Traficul de pe pod, interzis după materialul Observator

Observator a arătat în urmă cu doar opt zile cât de şubred este podul şi a tras un semnal de alarmă. "Podul a fost construit în 1984, cu o durată de exploatare de 50 de ani. Așa arată, însă, după doar 38 de ani, zona verticală a uneia din grinzile de rezistență, inima acestui pod", prezintă Claudiu Loghin, reporter Observator. 

Specialiștii spuneau atunci că astfel de probleme apar adesea la podurile construite înainte de Revoluţie, iar structurile care folosesc astfel de grinzi sunt un adevărat pericol. "S-a măcinat betonul, a rămas doar fierul beton de armătură. Rezistența acestei grinzi este exact pe structura verticală, pe care o vedeți mâncată", explică Tudor Duțu, director DRDP Brașov.

La cinci metri de locul incidentului, sub grinzi aflate aparent în aceeași stare, traficul rutier pe DN11, între Brașov și Târgu Secuiesc se desfășoară neîntrerupt, pe o bandă. Şi circulaţia feroviară a fost reluată după numai trei ore de la incident. Nu este singurul pod din zonă care stă să cadă. Nu mai puțin de cinci asemenea construcţii din această zonă au nevoie de intervenții urgente de reabilitare, susţin specialiştii. 

Ți-a plăcut acest articol?

grinda prejmer brasov cale ferata
Întrebarea zilei
Credeţi că lucraţi sub calificarea dumneavoastră la locul de muncă?

Da

Nu

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Facebook WhatsApp LinkedIn Twitter Email
Stiri Sportive Citește și
Emailul pe care trebuie să îl ștergi neapărat dacă l-ai primit. Utilizatorii...
Fanatik.ro
Publicat 07.05.2024
Băutura care are un gust mai bun decât cafeaua. Te trezește instant, dar are la...
Fanatik.ro
Publicat 07.05.2024
Războiul viitorului: U.S. Air Force își construiește o flotă de peste 1.000...
spotmedia.ro
Publicat 07.05.2024
Ce BILEȚEL a lăsat un maturător din Vaslui, în parbrizul mașinii, unui șofer...
Gandul
Publicat 06.05.2024
Ce mâncăm după Paște. De ce să ne ferim de ciorbă, preferata românilor
Adevărul
Publicat 07.05.2024
Eliminare dureroasă pentru echipa galbenă! Chef Sautner a pierdut un concurent...
A1
Publicat 07.05.2024
Horoscopul zilei de 8 mai 2024. Gemenii descoperă dragostea adevărată. Află ce...
CaTine
Publicat 07.05.2024
Când poți spăla haine după Sărbătorile Pascale. În Săptămâna Luminată...
spynews.ro
Publicat 07.05.2024
„A venit iepurașul!” » Arpad Paszkany, cadou de peste 100.000 de euro pentru...
GSP
Publicat 05.05.2024
Descoperire uimitoare la bordul unei epave vechi de 1.700 de ani. „O delicatesă...
Click.ro
Publicat 07.05.2024
Locul în care timpul e cu 9% mai lent pentru oameni. Ce fenomen ciudat are loc
Useit
Publicat 07.05.2024
1 mai pe litoral 2024! Marile festivaluri și concerte ce deschid noul sezon estival
Money.ro
Publicat 23.04.2024
Cum atragi banii în viața ta. Cât ești de norocos în funcție de data nașterii
Redacţia.ro
Publicat 07.05.2024
Luxul din „palatul de 1 miliard de euro al lui Putin”, filmare cu camera...
libertatea.ro
Publicat 07.05.2024
Tyla a purtat o rochie din nisip adevărat pe covorul roșu de la Met Gala 2024....
ZU
Publicat 07.05.2024
Indiene cu frișcă și glazură de ciocolată. Rețetă de cofetărie
Hello taste
Publicat 07.05.2024
Comportamente sexuale la copiii mici: ce este și ce nu este normal
Deparinti
Publicat 07.05.2024
Paradox sau normalitate: De ce a ajuns motorina să fie mai ieftină ca benzina....
ziare.com
Publicat 07.05.2024
Luis Fonsi nu-și mai dorește să vorbească despre fosta căsnicie cu Adamari...
Happy
Publicat 03.05.2024
Proprietățile medicinale ale ceaiului de cuișoare. Cum îți poate completa...
Medicool
Publicat 07.05.2024
Florinel Coman l-a contactat pe Gigi Becali cu o cerere inadmisibilă! "Eşti...
orangesport.ro
Publicat 28.04.2024