Prima reacţie a şoferului Ambulanţei implicată în accidentul din Iaşi în care au decedat 7 oameni: "Puneam mâna pe unu, mort. Puneam pe altul, rece, mort". Ce i-au reproşat martorii
Pe 1 februarie, la Băltaţi, în judeţul Iaşi, a avut loc un accident teribil. Un TIR, o auto-utilitară şi o Ambulanţă au fost implicate într-o coliziune în care şi-au pierdut viaţa 7 oameni.
De Redactia Observator la 09.02.2022, 10:48Ca prin minune, toţi cei care se aflau în Ambulanţă au scăpat nevătămaţi. Şoferul, asistenta, precum şi pacienta din maşină care era gravidă şi care a dat naştere ulterior unui copil perfect sănătos. Sunt, de altfel, singurii supravieţuitori. La mai bine de o săptămnă de la tragicul eveniment, şoferul Ambulanţei a fost de acord să vorbească public şi să spună cum s-a văzut accidentul din perspectiva lui.
Maricel Corban este numele bărbatului care se afla la volanul Ambulanţei şi care tocmai a fost externat de la Spitalul "Sf. Spiridon". Corban a ţinut să precizeze încă de la început că maşina pe care o conducea nu avea nicio problemă tehnică: "Ambulanța nu era defectă, eram în misiune, nu are cum să fi fost defectă", a declarat Corban pentru Bzi.ro. Bărbatul a făcut această declaraţie pentru că una dintre ipotezele anchetatorilor a fost că Ambulanţa ar fi pătruns pe contrasens şi ar fi provocat astfel accidentul. "S-a spus că eu am intrat pe contrasens. Cum aș fi putut eu cu ambulanța, de 2 tone, să destabilizez un camion de 20 de tone? Roata de la ambulanță nu s-a rupt și a sărit, el cu camionul mi-a rupt roata. Ce pot eu să vă spun este că, el, cu camionul, era pe contrasens, era pe banda mea. M-a prins fix în curbă, și nu am mai apucat nici să frânez, nici să iau viraj mai mult în dreapta. Nu am apucat nimic, am văzut doar că mă izbesc în el și am auzit deodată «poc». Se deschisese airbag-ul. Când am ridicat capul și m-am uitat, tirul nu mai era lângă mine, plecase. Când am realizat ce s-a întâmplat, m-am uitat la mine, nu aveam nimic, am întrebat-o pe asistentă în spate, a zis că e totul bine", a mai declarat Maricel Corban.
Martorii accidentului i-au reproşat că... a zgâriat asfaltul
Corban îşi aminteşte că TIR-ul l-a lovit puternic, dar nu frontal. A fost norocul celor din Ambulanţă pentru că un impact frontal i-ar fi spulberat. Lovitura a fost suficient de puternică totuşi pentru a dezmembra maşina, care a rămas fără roata stângă-faţă. Şoferul Ambulanţei nu şi-a dat seama că merge practic cu caroseria pe asfalt şi şi-a continuat drumul încă 30 de metri până când Ambulanţa s-a oprit singură. Îi săriseră cheile din contact. Corban spune că martorii i-au reproşat acest lucru pentru că... a zgâriat drumul.
- ”Dacă aș fi putut să te opresc în acea blestemată dimineață”. Iubita lui Radu Andrei, șoferul camionului...
- Păcălirea tahografului, metoda mortală prin care şoferii de camion îşi riscă viaţa pentru un ban în plus
- Descoperirea făcută de poliție în camionul șoferului care a provocat accidentul cu 7 morți din Iași. Ar putea...
"Am constatat imediat după că eu mergeam pe asfalt, fără o roată, mergeam târâș. De la locul impactului cred că am mai mers fără roată aproximativ 30 de metri, până s-a oprit. Săriseră și cheile din contact, motorul era oprit. M-am dat jos din mașină și un om vine la mine și îmi zice «voi vedeți ce ați făcut? e polei pe jos, uite ce ai făcut». Era polei pe jos, am văzut și eu, dar AMP a declarat că drumul era perfect uscat, lucru ce nu este adevărat. Eu din ce îmi amintesc, eu zic că m-am izbit în remorcă nu în capul de tir, că dacă era așa, mă prindea remorca, sau poate m-am izbit în roata din spate, remorca fiind în derapaj. Pe mine, dacă mă lovea remorca, eu eram terminat acum", a mai declarat Corban pentru Bzi.ro.
În opinia lui Corban, poleiul a amplificat tragedia. Distanţa dintre el şi dubă era una considerabilă şi totuşi TIR-ul le-a lovit pe ambele. De ce? Poleiul a făcut inutilă orice tentativă de frânare din partea şoferului TIR-ului. "De la locul impactului dintre mine și TIR, până la locul unde a fost impactul între TIR și dubă, este o distanță de aproximativ 30-40 de metri. Gândiți-vă că duba era la o sută de metri mai în față, șoferul din ea a văzut primul impactul, trebuia să oprească. A fost polei, nu a putut să oprească. Distanța între noi, între mașini, a fost foarte mare, dar din cauza poleiului nu s-a putut opri. Când am coborât din mașină, am sunat la 112 și le-am zis să trimită salvare pentru gravidă, pentru că eu nu știam ce e la vale la 100 și ceva de metri de mine, nu știam ce e acolo. Mi-au făcut legătura la pompieri, m-au întrebat dacă sunt persoane încarcerate și am fugit repede până acolo să văd ce e. Când am ajuns la ei, puneam mâna pe unul, mort, pe altul, rece, mort. În înregistrarea cu 112 ar trebui să se audă, dacă nu se va recunoaște că era polei pe jos, se aude când vorbeam cu ei și le spuneam că pe lângă mine mai trece o mașină, care s-a speriat, a pus frână și merge târâș pe asfalt, aluneca și le-am zis că posibil să mai fie un accident", mai spune Corban.
Fiica şoferului Ambulanţei, prietenă cu fata care ar fi trebuit să fie mireasa şoferului de TIR
Ca o crudă ironie a vieţii, fiica lui Maricel Corban e una dintre cele mai bune prietene ale tinerei care urma să-i devină soţie şoferului TIR-ului. Fiica lui Corban e în Anglia şi a aflat mai întâi că logodnicul prietenei sale a murit în accident. Despre faptul că şi tatăl ei a fost acolo, a aflat abia după ce Corban a ajuns la spital.
"Copilul ăla de pe TIR… îmi pare tare rău de el, că trebuia să se căsătorească chiar cu prietena fiicei mele. Fiica mea stă în Anglia și știa că a murit iubitul prietenei ei, dar nu știa de mine nimic, că am fost și eu implicat. El cu tirul a intrat pe contrasens, a tăiat curba. Dintr-o dată a apărut pe contrasens. El sigur a avut ceva probleme înainte să intre în curba aceea. Avea o viteză, vai de mine și de mine, ce viteză avea. Pe mine numai m-a șters, eu nu am avut cum să-i influențez lui traiectoria. Eu, după impact, nu am mai avut nimic, mă simțeam foarte bine. Abia după o oră a început să mi se usuce gura, să mă doară pielea de pe burtă", a mai declarat Maricel Corban.