STUDIU: Pe ce loc se află România când vine vorba de stresul provocat de trafic: "Numai în şantiere stăm"
Traficul rutier din România este cel mai stresant din lume. O spune un studiu internaţional care confirmă ceea ce şoferii ştiu deja: la noi ştii când pleci, nu şi când ajungi. Cele mai mari ambuteiaje sunt în Bucureşti, unde numărul mare de maşini şi şantierele care nu se mai termină fac traficul un coşmar. Primăria promite semafoare inteligente şi creşterea numărului de tramvaie drept soluţii. Implementarea proiectelor va dura însă ani buni.
De Ana Grigore la 13.11.2024, 19:52Ambuteiaje, drumuri proaste, prea puţine locuri de parcare. Şi multe dureri de cap, la propriu. România este pe primul loc în lume când vine vorba de stresul provocat de trafic, conform unui studiu internaţional comandat de asigurătorii auto. Iar în Bucureşti, să mergi cu maşina a devenit un adevărat Infern. La orele de vârf, pare mai rapid să mergi pe jos, decât pe patru roţi.
Ambuteiaje nu mai apar doar dimineaţa şi seara. Unii bucureşteni încep munca mai devreme, alţii mai târziu. Astfel că nu mai există "ferestre" în care poţi circula în condiţii normale. Nu doar alte maşini stau în drumul bucureştenilor.
Lucrările din nordul Capitalei suspendă şi mijloacele de transport în comun
Lucrările din nordul Capitalei nu doar că încurcă şoferii, dar suspendă şi mijloacele de transport în comun. Cine vrea să treacă de această intersecţie trebuie să se strecoare pe lângă şantier.
- Alexandru Orbulețu, aflat pe lista Most Wanted după ce a lovit cu maceta în cap un șofer, adus în țară. E...
- "O fentare a sistemului!" Cum s-a ajuns la o situaţie infernală, din cauza vizelor de flotant luate de părinţi...
- Haos în traficul din Pipera. Cât durează un drum care îţi ia în mod normal 20 de minute
"Se deschide un şantier, se închide altul. Şi tot aşa. Numai în şantiere stăm", spune un șofer.
În noianul de obstacole, soluţiile sunt puţine. Şi se aplică lent.
"Semaforizarea care este deficitară complet. Vorbim de undă verde, vorbim de semaforizare inteligentă, în funcţie de valorile de trafic", spune Lucian Diniţă, fostul şef al Poliţiei Rutiere.
Bucureştiul are 489 de intersecţii semaforizate. Doar 266 sunt conectate la serverele Centrului de Monitorizare a Traficului. Într-un răspuns pentru Observator, Primăria Capitalei spune că reţeaua va fi modernizată şi extinsă. Peste doi ani. Până atunci pe bulevardele din Bucureşti se înghesuie 1,4 milioane de autoturisme. SCRIS La care se adaugă maşinile navetiştilor din suburbii.
"Ca omul să îşi lase maşina acasă, trebuie să se investească foarte mult. N-ai trotuare, că sunt ocupate de maşini, nu este curat, staţiile de transport public sunt ba insalubre, ba inexistente, ba te plouă, te ninge, te bate vântul de nu te vezi", spune Ionuţ Ciurea, asociaţia Pro Infrastructură.
Primăria promite că va cumpăra încă 250 de tramvaie. Proiectul este la stadiul de studiu de oportunitate. Deci va mai dura.
Şoferii care nu vor să intre cu maşina în oraş au, momentan, la dispoziţie, parcarea din terminalul multimodal Străuleşti, aflată în apropierea staţiei de metrou. Tariful pentru cele 660 de locuri este de 50 de bani pe oră.