Trei studenți din Timișoara au inventat un vehicul unic cu care speră să cucerească Europa. Costă 10.000 de euro
Mersul pe bicicletă nu se uită, mai ales când este una electrică. Azi se fabrică în Timişoara, mâine, ajung în toată Europa. Preţurile pornesc de la 1.800 de euro şi pot ajunge până la 4.500 de euro. Tot în Timişoara, trei studenţi de la Politehnică au muncit jumătate de an ca să construiască bicicleta cu hidrogen, combustibilul viitorului.
De Iulia Pop la 07.11.2023, 22:15Adrian Minea este un om de afaceri din Timișoara, pasionat de mersul pe două roți. Are acasă deja 3 biciclete electrice. Pe prima a cumpărat-o după o vacanță în Italia.
Adrian Minea, antreprenor: Am cumpărat-o şi pe a doua, am început să mergem mult, în special pe munte. După care mi-am dat seama ca ar fi o mare valoare pentru mine ca om de business să folosesc o bicicletă electrică ca să mă duc la clienţi.
România este al doilea producător de biciclete din Uniunea Europeană. Ţara noastră este recunoscută şi pentru producţia de vehicule electrice. O astfel de fabrica este la Timişoara, unde vânzările sunt în creştere.
Iulia Pop, reporter Observator: Un astfel de model adaptat staturii şi nevoilor mele costa 1800 de euro. Pot parcurge fără probleme 120 de km în oraş. Nici nu e de mirare că nemţii, austriecii, elveţienii sau olandezii se dau în vânt după astfel de vehicule electrice. Şi românii încep să le aprecieze, însa la noi principala problema rămane infrastructura velo.
- O afacere uriaşă încheiată: o bancă din România dispare din 2024. Clienţii cu credite, îngrijoraţi de veste
- Afacerea deschisă de 2 români în țara care "deține secretul fericirii": "Te trage rădăcina, e ceva sentimental"
- Cum a reuşit Andrei să-şi dubleze numărul de angajaţi pentru afacerea sa în ultimul an. "Trucul" prin care...
România este al doilea producător de biciclete din Uniunea Europeană
Loredana Pintea, director general fabrică biciclete: Cele mai căutate sunt bicicletele de tip mountain bike cu dotări speciale pentru ascensiuni în zone mai puţin accesibile. Încep de la 8.000 de lei şi am şi care trec de 20.000 de lei, în funcţie de dotări, în funcţie de componentele folosite şi de performanţele bicicletei.
Bicicleta viitorului circulă tot prin Timișoara. Trei studenţi de la Universitatea Politehnica au lucrat jumătate de an la o bicicleta care funcţionează cu hidrogen.
Modelul a fost o bicicletă electrică, pe care au modificat-o. Au păstrat cadrul, pe care au montat un mecanism mai prietenos cu mediul decât bateriile clasice. Bicicleta pe hidrogen poate atinge 25 de kilometri pe oră.
Daliana Duma, studentă Ingineria Materialelor: La inceput bicicleta a fost una cu acumulator, cu o baterie. aici era bateria, am dat-o jos pentru a putea pune butelia cu hidrogen, pentru a face tot mecanismul asta pentru o bicicletă nouă şi mult mai economică.
Traian Bena, profesor coordonator: Nu este absolut niciun risc, butelia este rezistentă şi la căzături, nu se poate întampla nimic.
Corneliu Crăciunescu, Universitatea Politehnica Timișoara: Costul unei asemenea bicilete prin componentele pe care le-am achiziţionat şi componentele pe care le avem în vedere şi în viitor a fost între 8000 – 10000 de euro.
Studenţii din Timişoara vor să facă şi un cart, tot pe hidrogen.