Antena LIVE

Curs valutar

Video

CFR Călători ascunde un cimitir de vagoane vechi, la doi paşi de Gara de Nord din Bucureşti. Aprope 200 de vagoane stau nemişcate de un deceniu

Un cimitir de fiare vechi al CFR Călători se află la doi pași de cea mai importantă gară din ţară - Gara de Nord din București. Peisajul e dezolant - gunoaie cât vezi cu ochii, vagoane incendiate și buruieni înalte cât fotoliile celor care s-au perindat pe la conducerea companiei.

De la 16.04.2022, 20:22
WhatsApp
Vezi și:

CFR nu ascunde gunoiul sub preș, ci într-un depozit de vagoane pentru călători aflat la doar câțiva kilometri de centrul Capitalei. Aici, în spatele unor porți închise publicului larg, vezi exact cât le-a păsat şefilor care s-au perindat la conducerea societăţii de transport călători de propria afacere. 

Adrian Nichita, Sindicalist CFR Călători: E dezolant, e dezolant. Aici este lipsă de mână de om gospodar. Bate vântul, le duce la şeful de unitate în birou! 

În punctul de triaj de la Basarab sunt sute de vagoane ale CFR Călători. Unele sunt pregătite să plece la drum, dar aproape 200 dintre ele nu s-au mai mişcat de un deceniu și nici nu se vor urni prea curând. 

​Adrian Nichita, Sindicalist CFR Călători:  Din vara lui 2013 stau pe aici. 

Pe acelaşi subiect

Reporter: Şi nimeni nu s-a interesat de soarta lor?

​Adrian Nichita, Sindicalist CFR Călători:  Nimeni nu s-a interesat până acum, probabil există o evidenţă undeva la revizia de vagoane şi la regională. 

Haos la CFR Călători

CFR ar fi putut obține bani frumoși dacă ar fi dus vagoanele la casare la timp, în loc să le lase să se facă una cu pământul. ​

Adrian Nichita, Sindicalist CFR Călători:  Ştiu că iniţiative au fost prin anul 1990, dar după anul 2000 n-am mai văzut o preocupare a lui CFR Călători pentru valorificarea vagoanelor prin casare. 

Greta Neagu reporter Observator: Centrul Capitalei. Gunoaie cât vezi cu ochii şi sute de vagoane abandonate la nici doi, trei kilometri de cea mai importantă gară din ţara noastră: Gara de Nord. Un adevărat cimitir de fiare vechi al CFR Călători la care privim cu toţii încă din 2013. 

Reprezentanții CFR Călători sunt optimiști. În al treisprezecelea ceas, se gândesc să facă o inventariere a vagoanelor, iar ce mai poate fi valorificat, să meargă la casat.  

Ada Meseşan – Purtător de Cuvânt CFR Călători: Problema vagoanelor vechi e o problemă care vine de ani de zile, nu e de acum, nu e ceva nou, nu este din prezent. Este de vreo 20, 30 de ani. Dar acum CFR Călători a hotărât că se ocupe de ele. 

Reporter: De ce nu s-a întâmplat lucrul ăsta până acum?

Ada Meseşan – Purtător de Cuvânt CFR Călători: Aici sunt mulți cei care ar trebui să răspundă la această întrebare, corectă de altfel. Eu pot să spun doar ce se întâmplă în prezent. Conducerea CFR Călători a decis să înceapă să le tragă de pe linie. 

Când și cum, nimeni nu știe încă.

Adrian Nichita, Sindicalist CFR Călători:  Ăsta e rezultatul nepăsării guvernărilor care au trecut şi s-au perindat, a lipsei de fonduri. CFR Călători a fost subfinanţat în permanenţă. 

Greta Neagu reporter Observator: Trenurile CFR Călători, monumente ale neputinţei naţionale. La fel cum aceste vagoane stau nemişcate de aproape un deceniu, nici şefii de la transporturi care s-au perindat pe la conducere în ultimii zeci de ani nu au mişcat mare lucru pentru a schimba lucrurile la CFR.

Până acum, toate șansele de modernizare s-au făcut... scrum. 

Dintr-un răspuns trimis Observator, aflăm că CFR Călători foloseşte zilnic peste 1000 de vagoane. Alte 350 au peste 40 de ani vechime şi urmează să fie duse la casat. Legislaţia europeană în domeniu stabileşte că durata normală de funcţionare a unui vagon este de 18 ani. Vechimea medie vagoanelor CFR Călători este de... 32 de ani. 

Greta Neagu
cfr calatori trenuri trafic feroviar gunoaie
Întrebarea zilei
Aţi fost vreodată victima unei înşelătorii pe WhatsApp?

Da

Nu

*după apăsarea butonului "Votează" pagina se va reîncărca pentru afișarea rezultatelor

Puteţi urmări ştirile Observator şi pe Google News şi WhatsApp! 📰

Stiri Sportive Citește și
Singura propoziție din limba română care se citește la fel din ambele capete....
Fanatik.ro
Publicat 16.02.2025
Momentul în care un canoist a fost prins în gură și apoi scuipat de o balenă...
spotmedia.ro
Publicat 14.02.2025
Zelenski: Rusia se pregătește să trimită 100.000 de soldați în Belarus,...
spotmedia.ro
Publicat 13.02.2025
Iluzie optică virală | În această imagine sunt 4 lei, nu doar 2. Găsiți-i pe...
Gandul
Publicat 16.02.2025
Care este probabilitatea ca asteroidul Bennu să lovească Pământul şi să...
Adevărul
Publicat 16.02.2025
Laurențiu Reghecampf a cerut-o în căsătorie Corina Caciuc! Cum a reacționat...
A1
Publicat 16.02.2025
Horoscopul zilei de 17 februarie 2025. Racii sunt sfătuiți să gândească...
CaTine
Publicat 16.02.2025
Ce ținute poartă Alexandru Papadopol și Cristiana Luca la nunta lor! Actorul...
spynews.ro
Publicat 14.02.2025
Începe procesul Simonei Halep la New York! Avocații româncei au obținut o...
GSP
Publicat 11.02.2025
Care sunt cele mai „inutile” facultăți din România. Cu greu îți găsești...
Click.ro
Publicat 15.02.2025
Singurul mamifer cu sânge rece a uimit experții. Creatura neobișnuită a...
Useit
Publicat 16.02.2025
O celebră influenceriță a murit la doar 28 de ani. Fanii, în stare de șoc
Redacţia.ro
Publicat 13.02.2025
Schema banală prin care contabila și casiera au furat 360.000 de lei din bugetul...
libertatea.ro
Publicat 16.02.2025
Sam Asghari a vorbit despre relația lui cu Britney Spears. Cei doi s-au cunoscut...
ZU
Publicat 16.02.2025
Rulouri de pui cu mozzarella, șuncă și ceapă verde
Hello taste
Publicat 12.02.2025
Cum să sprijini copilul prin validarea emoțiilor sale
Deparinti
Publicat 15.02.2025
Fiica regretatei Lorena Rojas are 11 ani. Cum a crescut Lucianna alături de sora...
Happy
Publicat 14.02.2025
Cine este și cum arată iubita lui Ilie Bolojan: Ce salariu are președintele...
BZI
Publicat 12.02.2025
Nouria Nouri, fosta soție a lui Daniel Iordăchioaie, și-a cunoscut actualul...
DIVA
Publicat 23.09.2024
Rinita alergică sau „febra fânului”. Cauze, simptome și tratament
Medicool
Publicat 16.02.2025